• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

37 فیصد بانوان در هیئت اداری جدید شوراهای ولایتی جا دارند

37 فیصد بانوان در هیئت اداری جدید شوراهای ولایتی جا دارند

اداره مستقل ارگانهای محلی میگوید که امروز در 31 ولایت کشور، انتخابات هیئت ادارى سال چهارم شوراهاى ولایتى، موفقانه برگزار گردید.
در اعلامیه اى که از طرف اداره مذکور امروز 27 عقرب منتشر شده، آمده است که بر اساس این انتخابات؛ رئیس، معاون و منشی شوراهاى ولایتى برای یک سال تعیین گردیدند.
منبع افزوده است که ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی، در حالیکه از برگزاری انتخابات داخلی شوراهای ولایتی برای رسیدن و ایجاد حکومت‌داری خوب در سطح محلات، ابراز امیدواری مینماید، اعلام میدارد، که با برگزاری انتخابات داخلی شورا‌های ولایتی و تغییر و تبدیل اشخاص؛ زمینۀ تحکیم صلح و ثبات پایدار و حاکمیت قانون، در سطح محلات فراهم میگردد.
طبق معلومات اداره مستقل ارگانهای محلی؛ در انتخابات هیئت اداری شورا‌های ولایتی سال روان، تغییرات چشمگیر و مثبتی به وجود آمده، که از این میان 37 فیصد بانوان در هیئت اداری جدید شوراهای ولایتی جا دارند.
منیره یوسفزاده سخنگوى اداره مستقل ارگانهای محلی گفت به اساس آمار رسیده از ولایات، 2 تن از بانوان در ولایات میدان وردک و دایکندی به حیث رییس، 3 تن از بانوان در ولایات تخار، میدان وردک و پکتیکا به حیث معاون و 7 تن از بانوان در ولایات، کابل، زابل، بادغیس، دایکندی، میدان وردک، کندز و کندهار، به حیث منشی شوراهای ولایتی انتخاب شده اند.
موصوف افزوده است که در بست ریاست‌های شورا‌های ولایتی 51 فیصد، در بست معاونین 62 فیصد و همچنین در بست منشی‌های شوراهای ولایتی 66 فیصد تغییرات به وجود آمده است.
اداره مستقل ارگانهای محلی  گفته است که ولایات غزنی، سرپل و پنجشیر به دلیل تکمیل نبودن نصاب اداری، انتخابات هیئت اداری شورا‌های ولایتی خویش را دایر ننموده اند.  
به گفته مسوولین محلى، انتخابات هیئت اداری درین ولایات، در روز‌های آینده راه اندازی خواهد شد.
طبق راپورها از ولایات؛ وفى الله رحمانى به حیث رئیس شوراى ولایتى تخار، محمد یوسف ایوبى به حیث رئیس شوراى ولایتى کندز، فرید بختور به حیث رئیس شوراى ولایتى فراه، کامران علیزایى به حیث رئیس شوراى ولایتى هرات، و داکتر صفدر محسنى به حیث رئیس شوراى ولایتى بغلان انتخاب گردیده است.
همچنان  بهاوالدین جیلانى به حیث رئیس شوراى ولایتى پروان، بابر ایشچى به حیث رئیس شوراى ولایتى جوزجان، احمدعلى به حیث رئیس شوراى ولایتى ننگرهار، حسین خان سنجنى به حیث رئیس شوراى ولایتى کاپیسا، محمد طاهر رحمانى به حیث رئیس شوراى ولایتى فاریاب، عبدالملک به حیث رئیس شوراى ولایتى پکتیا انتخاب گردیده است.
 حاجى سیدجان خاکریزوال به حیث رئیس شوراى ولایتى کندهار، داکتر بشیر صمیم به حیث رئیس شوراى ولایتى بدخشان، رفیع مموزى به حیث رئیس شوراى ولایتى لغمان، فضل الحق احسان به عنوان رئیس شوراى ولایتى غور، انجنیر سعدالله رئیس شورای ولایتی نورستان و الحاج کفیل ریحان رییس شوراى ولایتى خوست انتخاب گردیده است.

  پربازدید ترین