• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انفجار کابل در واقع حمله به «شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان» بود

انفجار کابل در واقع حمله به «شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان» بود

معاون اول رئیس جمهور غنی اعلام کرد که نهادهای امنیتی در تامین امنیت همایش‌های جریان‌های سیاسی دوگانه برخورد می‌کنند و حمله به هواداران والی بلخ در کابل نیز در واقع هدف قرار دادن شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان محسوب می‌شود.
ژنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور در واکنش به حمله اخیر به هواداران عطامحمد نور والی بلخ گفت: حمله به حامیان والی بلخ حمله به شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان محسوب می‌شود.
وی افزود: نهادهای امنیتی در تامین امنیت گردهمایی‌های جریان‌های سیاسی تفکیک قائل می‌شوند زیرا امنیت گردهمایی برخی از احزاب سیاسی را به نحوی تامین می‌کنند که دشمنان به چند صد متری آن هم نمی‌توانند نزدیک شوند.
ژنرال دوستم تصریح کرد از این عملکرد نهادهای امنیتی می‌توان برداشت کرد که آنها طوری سهل انگاری کرده‌اند.
معاون اول اشرف غنی گفت: در این گردهمایی هواداران شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان حضور داشتند که حمله به آن به مثابه حمله به احزاب تشکیل دهنده آن محسوب می‌شود.
با این حال ژنرال دوستم با رعایت جانب احتیاط تنها به این موضوع که نهادهای امنیتی در تامین امنیت برخورد دوگانه می‌کنند و مرتکب سهل انگاری شده‌اند بسنده کرده است.
اما عطامحمد نور والی بلخ مستقیما انگشت اتهام خود را به سمت برخی از افراد دولت بدون بردن نام آنها نشانه رفته است و تاکید کرده که این حمله از سوی برخی‌ها در دولت انجام شده است.
این در حالی است که مسئولیت حمله به هواداران عطامحمد نور در هتل «قصرنوین» کابل که ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشت را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است.
اکثرا هواداران عطامحمد نور اقوام تاجیک و از اعضای حزب جمیعت اسلامی افغانستان هستند و برخی از کارشناسان حمله گروه تروریستی داعش به یک جریان سیاسی و یا یک قوم خاص را پرسش برانگیز دانسته‌اند.
این در حالی است که حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که به همکاری با گروه تروریستی داعش در کشور متهم است و از رقبای سرسخت عطامحمد نور محسوب می‌شود پیش از این جنگ جاری افغانستان را قومی عنوان کرده بود.

  پربازدید ترین