• چهار شنبه, 29 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

همایون همایون در اعتراض به عدم تطبیق فیصله کمیسیون حقیقت یاب مجلس را ترک کرد

همایون همایون در اعتراض به عدم تطبیق فیصله کمیسیون حقیقت یاب مجلس را ترک کرد

فیصله کمیسیون حقیقت یاب و مصوبه مجلس نماینده گان در باره معرفی رئیس دبیر خانه این مجلس به دادستانی کل عملی نگردیده است.
پس از اعلام بررسی کمیسیون حقیقت یاب در باره فساد مجلس نماینده گان و مصوبه این مجلس، رئیس  مجلس نماینده گان مکلف به پرداخت بیش ازپنج میلیون افغانی، محرومیت معاون اول برای ده روز و پیشنهاد تعلیق سمت رئیس دبیرخانه و معرفی وی به داستانی کل تصمیم گرفته شد، اما معاون اول مجلس نماینده گان از حضور رئیس دبیر خانه این مجلس در نشست عمومی سخت انتقاد می کند.
همایون همایون، معاون اول مجلس نماینده گان می گوید این تخطی یک بار دیگر مجلس نماینده گان را با چالش مواجه میسازد و به رسم اعتراض به روز یکشنبه ریاست نشست عمومی مجلس را ترک کرد.
آقای همایون در مورد گفت: “شخصی که به سارنوالی معرفی شده که رئیس دارلانشأ است و مصوبه مجلس هم وجود دارد، اما وی در کرسی اش نشسته است و با موجودیت وی اجازه نمی دهم که اجندا به پیش برود و نمی گذارم که پارلمان مورد تمسخر قرار گیرد و این مصوبه را ما بر خود عملی کردیم.”
پس از این اظهارات معاون اول مجلس، ادامه نشست عمومی برای دقایقی متوقف شد.
درهمین حال رئیس کمیسیون حقیقت یاب مجلس نماینده گان می گوید که سارنوالی مکلف است تا به پرونده فساد این مجلس رسیده گی کند.
عرفان الله عرفان، منشی مجلس نماینده گان افزود: “این فیصله مصلحتی بود در ارتباط به دارالانشأ موارد مشکوک و خریداری های گزاف و مجموع دارالانشأ و بخش امنیتی و تدارکاتی است که دوسیه به سارنوالی فرستاده شده و صلاحیت تعلیق وظیفه رئیس دارالانشأ از صلاحیت های سارنوالی است که باید رسیده گی کند.”

  پربازدید ترین