• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گزارش: تجاوز جنسی گسترده در مدارس اسلامی پاکستان

گزارش: تجاوز جنسی گسترده در مدارس اسلامی پاکستان

براساس یک گزارش تازه تجاوز جنسی در مدارس اسلامی پاکستان بسیار گسترده بوده و اکثرا کودکان در این مدارس مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند.
خبرگزاری آسو شیتید پرس گزارشی را در این مورد منتشر کرده و کوثر پروین، مادر یک قربانی 9 ساله گفته است که کودک اش از سوی یک ملا در شهرک کهرور پاکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.
در این گزارش هم چنان آمده است که تعرض جنسی در مدارس دینی پاکستان یک مشکل دیرینه بوده و به دلیل قدرت داشتن ملاها به این مشکل کم تر پرداخته شده و یا اصلا علنی نشده است.
براساس مصاحبه های انجام شده با قربانیان، خانواده های آنها، مقامات، سازمان های امدادی و مدارک پولیس پاکستان این مسئله در این کشور بسیار به ندرت مورد پیگرد قرار گرفته است.
دو مقام پاکستانی که نخواسته نام شان گرفته شود گفته اند سوء استفاده جنسی در مدارس دینی این کشور همیشه وجود دارد و وضعیت سوء استفاده جنسی از کودکان در این مدارس را با استفاده جویی های کشیشان کلیسا تشبیه کرده اند.
براساس گزارش، وزارت داخله این کشور که مسئولیت نظارت از مدارس دینی را عهده دار است با وجود تماس های مکرر حاضر به مصاحبه در مورد این مسئله نشده است.
دست کم 2 میلیون شاگرد که اغلبا از خانواده های فقیر اند در 22 هزار مدارس راجستر شده پاکستان مصروف آموزش هستند.
اما بر بنیاد گزارش هزاران مدرسه دیگر در این کشور همانند مدرسه که در آن کودک 9 ساله پروین مورد تجاوز قرار گرفته راجستر ناشده هستند.

  پربازدید ترین