• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت احیاوانکشاف از اعمار مکتب خودداری کرد (عکس)

این خیمه مثلا مکتب لیسه کلیگان، یکی از دورافتاده ترین نقاط ولسوالی سنگتخت و بندر است. این مکتب در لیست پروژه هایی بود که قرار بود در سال 96 روی دست گرفته شود. در کتاب بودجه 1396 هم نام اش به چشم می خورد. وزارت احیا و انکشاف دهات مسوول اعمار چند مکتب از جمله لیسه کلیگان است.
بهار سال جاری در زمان مسوولیت خانم مرادی در غیاب من پروژه اعمار این مکتب و مکتب گاوشاخ شهرستان را به جاهای دیگر انتقال داده بودند که من راجع به همین موضوع با والی وقت دعوا کردم تا سرانجام جلسه انکشافی دوباره اعمار دو مکتب نام برده را تصویب کرد.
در این اواخر ریاست انکشاف دهات ولایت ما برای شورای قریه کلیگان که بایستی پروژه را بر عهده بگیرد، شماره حساب باز کرده و قرار بود پس از طی مراحل امور اداری، کارهای اولیه پروژه آغاز شود. اکنون مکاتب دیگر از جمله مکتب گاوشاخ خوشبختانه تهداب گذاری شده اما مکتب کلیگان را بنا به دلایل نه چندان مجهول از فهرست پروژه های سال 96 حذف کرده اند.
نا گفته روشن است که چون کلیگان منطقه و زادگاه این حقیر سراپا تقصیر است، بایستی مورد بی مهری و محرومیت قرار بگیرد! وا اسفا و دردا و دریغا که به خاطر من که نمی دانم چه هیزم تری به رییس و وکیل و بالاتر و پایین تر از آنها فروخته ام، اینگونه کودکان معصوم و معلمان خدوم یک جمعیت را مجازات می کنند.
ولسوالی صلح دوست "سنگتخت و بندر" متاسفانه در پایین ترین و محرومترین گراف ساخت ساز تعمیر مکاتب یعنی در سمت چشم کور وزارت معارف ولایت دایکندی قرار دارد.

  پربازدید ترین