• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نمایندگان مجلس حکومت را به تفرقه افگنی متهم کردند

نمایندگان مجلس حکومت را به تفرقه افگنی متهم کردند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان کشور ادعا می‌کنند که حکومت به جای رسیدگی به چالش‌های کنونی درکشور، بیشتر در تلاش ایجاد تفرقه میان اقوام و توطئه میان سیاسون است.
از سوی‌هم معاون نخست مجلس حکومت را به جلوگیری از بازگشت جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست ریاست‌جمهوری متهم می‌سازد ومی‌افزاید که این کار خلاف قانون است، اما حکومت این ادعاها را رد می کند.
عبدالرحیم ایوبی، عضو مجلس گفت: "من به تمام مردم افغانستان این اطمینان را میدهم که کسی که قوم پرست است اونماینده مردم پشتون نیست اگر وزیراست، معین است ویا دیگر او نماینده ما نیست."
عارف رحمانی، عضو مجلس گفت: "قانون منع تبعیض همانند قانون مبارزه با فساد مهم است قانون منع تبعیض را یا از حکومت بخواهید آماده بسازد یا به عنوان طرح اعضا ایجاد کنید تا هیچ کس نه رییس جمهور نه رییس و نه وکیل و نه مامور دست به تبعیض بزنند."
شمار دیگری از اعضای مجلس نمایندگان جلوگیری ازبرگشت دوباره جنرال عبدالرشیم دوستم معاون نخست ریاست جمهوری را کار خلاف قانون می‌گویند.
همایون همایون، معاون نخست مجلس نمایندگان گفت: شک دارم که صحت روانی آغای رییس جمهور درست نباشد بخاطری که معاون اول ریاست جمهوری را ممنوع الدوخول قرار دادن خلاف قانون است.
عبدالستار درزابی، عضو مجلس نماینده گان گفته است: شش ماه است که تحقیقات می کنم و حال فهمیدم که توطیه و حذف فیزیکی دوستم حقیقت دارد.
کلپ:حبیب افغان ، عضو مجلس گفت:هرکس که خوشش آمد او را مقرر می کند و هر کس که خوشش نیامد او را دور می کند."
ریاست جمهوری تاکنون درباره این ادعاها چیزی نگفته است.
نزدیکان معاون نخست ریاست جمهوری در آغاز این هفته از برگشت جنرال دوستم ازترکیه  در آینده نزدیک سخن گفته بود.
آقای دوستم ازنزدیک به پنج ماه به این سو درترکیه به سرمی برد.

  پربازدید ترین