• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گروهی برای ایجاد اختلافات قومی در ریاست جمهوری افغانستان گماشته شده است

گروهی برای ایجاد اختلافات قومی در ریاست جمهوری افغانستان گماشته شده است

مشاور سابق رئیس جمهور غنی اعلام کرد که گروهی در ریاست جمهوری به طور مشخص وظیفه دارند تا به اختلافات قومی در کشور دامن بزنند.
«احمدالله علیزی» مشاور سابق اشرف غنی که به دلیل حمایت از برگزاری لویه‌جرگه از مقامش برکنار شد، اعلام کرد که رئیس جمهور غنی با برکناری وی از مقامش اقدام غیرقانونی مرتکب شده است.
وی افزود: تاکید بر لزوم مراجعه به مردم برای برون رفت از بحران کار اشتباهی نیست و وی نباید به این دلیل برکنار می‌شد.
این مقام سابق دولت به «جمهور» گفت: گروه خاصی در ریاست جمهوری برای دامن زدن به اختلافات قومی گماشته شده است که از این طریق سرنوشت مردم را به گروگان گرفته‌اند.
علیزی اظهار داشت: ریاست جمهوری مبالغ هنگفتی را به مقامات ولایتی پرداخت کرده است تا از رفتن مردم به سوی لویه‌جرگه ممانعت کند.
وی افزود اشرف غنی به جز به مقام ریاست جمهوری خود به هیچ مسئله دیگری توجه ندارد و علاقه به مبارزه با فساد اداری و حل و فصل مشکلات کشور ندارد.
 احمدالله علیزی رئیس «حزب اساس نو افغانستان» و مشاور اشرف غنی هفته گذشته در همایشی در کابل اعلام کرده بود که مخالف حکومت وحدت ملی نیست اما راهی به غیر از برگزاری لویه‌جرگه برای نجات مردم افغانستان باقی نمانده است.
رئیس‌جمهور غنی در واکنش به این موضوع با صدور فرمانی علیزی مشاور خود در امور حکومتداری محلی را از مقامش برکنار کرد.
ارگ ریاست جمهوری اخیرا با انتشار بیانیه‌ای تمام مقامات افغان را از حضور در نشست‌های که به حمایت از برگزاری لویه‌جرگه برگزار می‌شود منع کرده است.

  پربازدید ترین