• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش محقق به سخنان رئیس مجلس سنا: مسلمیار می خواهد هزاره ها برده باشند

واکنش محقق به سخنان رئیس مجلس سنا: مسلمیار می خواهد هزاره ها برده باشند

گپ مسلمیار هیچ ربطی به من ندارد و با هر شعار یا فکری که دارد کینه ای که در برابر هزاره ها دارد را تبارز می دهد و ما به او کاری نداریم.
محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی در برنامه "تحول" درخصوص اظهارات خود در اجلاس تهران گفت: نام اجلاس "بیداری اسلامی مجمع جهانی محبان اهل بیت و مساله تکفیری ها" بود که در دعوت نامه نیز آورده شده بود؛ برهمین اساس دعوتنامه به ریاست اجرایی فرستاده شد و پس از کسب تکلیف از رییس جمهور به این سفر رفتم.
محقق، درخصوص اظهارات مسلمیار مبنی بر شرم آور خواندن اظهاراتش بیان کرد: از گپ های مسلمیار بوی جنگ داخلی می آید و اینها همان کسانی هستند که جنگ دهه 70 در کشور را داغ کردند و متهم هستند که در موتر خود انتحاری را به پارلمان برده اند. گپ مسلمیار هیچ ربطی به من ندارد و با هر شعار یا فکری که دارد کینه ای که در برابر هزاره ها دارد را تبارز می دهد و ما به او کاری نداریم.
معاون دوم ریاست اجرایی، درخصوص ارتباط اظهارات خود در تهران و افزایش حملات بر مساجد در افغانستان نیز گفت: دو سال است که ده ها مسجد در کشور هدف قرار گرفتند، در جلال آباد مردم را ماین کشتند و مساجد را نابود کردند، در انفجار های مساجد کابل از باقرالعلوم گرفته تا امام زمان پل خشتی و امام زمان خیرخانه و تا دهمزنگ، سخی و مزار و هرات بیشتر از یک و نیم هزار نفر کشته شدند، آیا این انفجارها تاثیر حرف های من بوده است؟ اینها دو سال است که آدم می کشند .
وی، اظهارات رییس مجلس سنا را تبارگرایانه و داعش گرایانه خواند و اظهار کرد: همین کسانیکه از داعش حمایت کرد اند، آیا دیده اید که حمله به مسجدی را محکوم کرده باشند، وقتی که هزاران تن در مساجد کشته شدند، این آدم سکوت کرده است و حالا به من می گوید که چرا گفتی داعش بد است؟ اگر بد نیست پس چه هست؟
این مقام ارشد حکومت تصریح کرد: در مقابل طالب ایستادیم، در برابر تجاوزات خارجی ایستادگی کردیم و در برابر داعش نیز می ایستیم، ما مرده نیستیم که هر کس ما را بکشد و برده هم نیستیم و فکر نکنند که ما هزاره صد سال پیش هستیم! دنیا عوض شده است و مردم بیدار شده اند و از حق خود دفاع می کنند. برخی فقط می خواهند که هزاره برده باشد اما ما بردگی نمی کنیم و مسلمیار هر نیتی که دارد به خودش مربوط است.
محقق با بیان اینکه حلقاتی می خواهند که هزاره برده باشد اظهار کرد: اگر اینطور نیست پس معنای حرف های مسلمیار چیست؟ من معاون صدر اعظم افغانستان هستم و اظهار نظر کردم که خوب شد که حکومت داعش سقوط کرد اما یک نفر از رده پایین تر از من انتقاد می کند که چرا این حرف را زدم؛ خوب کردم که گفتم.
وی افزود: آنها می خواهند که دهه 70 را بر سر هزاره ها تکرار کنند. مسلمیار درباره 2 هزار نفری که در مساجد کشته شده است، اظهار نظری نکرده و درباره داعش نیز حرفی ندارد و از وقتی که من سقوط حکومت داعش را تبریک گفتم، غم وی را گرفته است!

  پربازدید ترین