• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوانی دبیرکل سازمان ملل و مقامات حقوق بشری جهان درباره شرایط وخیم آیت الله عیسی قاسم

نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوانی دبیرکل سازمان ملل و مقامات حقوق بشری جهان درباره شرایط وخیم آیت الله عیسی قاسم

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی وخیم شدن شرایط جسمانی آیت الله عیسی قاسم، نامه سرگشاده و مهمی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و مقامات مهم بین المللی نوشت.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این نامه آورده است: ما به عنوان سازمانی جهانی، خواستار حضور یک کادر پزشکی ماهر و معتمد، از سوی سازمان های بین المللی برای معالجه آیت الله عیسی قاسم هستیم.

متن نامه «حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری» خطاب به «آنتونیو گوترس» دبیرکل سازمان ملل به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آقای آنتونیو گوترس
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد
با سلام؛
احتراماً ضمن قدردانی از مساعی انسان دوستانه جنابعالی در دفاع از حقوق تضییع شده در کشورهای جهان، بویژه در کشور بحرین، بدینوسیله به استحضار می رساند که متأسفانه وضعیت جسمانی "آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم" روحانی برجسته بحرینی و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام، بسیار بحرانی است.
این شخصیت مهم که ماههاست با حصری ظالمانه، در منزل خویش زندانی است، در شرایط جسمی طبیعی قرار ندارد و برای نجات جان ایشان به یک گروه پزشکی مجهز و مجرب نیاز است.
بنا بر آنچه نزدیکان و بستگان این رهبر دینی اعلام کرده‌اند شیخ عیسی قاسم نیمی از وزن خود را از دست داده است و به خونریزی معده دچار شده است. این عارضه‌های جدید، علاوه بر بیماری هایی چون فشار خون، قند و ضعف ناشی از کهنسالی است.
با توجه به حصر خانگی و عدم وجود امکانات طبی در منزل، پزشک معالج ایشان، توانایی معالجات مؤثر را ندارد و ابراز کرده است که وی به چند عمل جراحی به وسیله تیم های متخصص نیازمند است.
از سوی دیگر، خانواده آیت الله عیسی قاسم، اعتمادی به پزشکان اعزامی از سوی رژیم حاکم بر بحرین ندارند.
با توجه به جمیع آنچه گذشت، مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام به عنوان نهادی بین‌المللی که نخبگان بیش از 120 کشور جهان در آن عضویت دارند، توجه سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، کمیساریای عالی حقوق بشر، سازمان عفو بین‌الملل، اتحادیه اروپایی و سازمان جهانی پزشکان بدون مرز و نیز روسای دولت ها و پارلمان‌های کشورهای آزاد جهان را به نکات زیر جلب می‌نماید:
1. با توجه به سن بالا و جسم نحیف آیت الله شیخ عیسی قاسم، ایشان تاب تحمل بیماری ها و رنج های بیشتر را ندارد و بیم آن می‌رود که با پایان اندک توان باقی مانده، جان این شخصیت دینی و علمی بزرگ در خطر حتمی قرار گیرد.
2. محروم کردن انسان ها از دارو و درمان متناسب با بیماری، از بزرگترین مصادیق پایمال کردن حقوق بشر است.
3. دولت آل خلیفه، قریب هفت سال است که با انواع روش ها، خقوق انسانی و مدنی شهروندان ای کشور را ضایع می کند. عدم ایجاد امکان رسیدگی به بیماران، برگی دیگر به سیاهه ننگین این رژیم در زمینه رعایت حقوق بشر اضافه می‌کند.
4. ما به عنوان سازمانی جهانی، خواستار حضور یک کادر پزشکی ماهر و معتمد، از سوی سازمان های بین المللی برای معالجه آیت الله عیسی قاسم هستیم.
5. همچنین از فعالان حقوقی و سازمان های مرتبط مطالبه می کنیم که دولت قانون شکن بحرین را برای "لغو سلب تابعیت" و پایان "حصر خانگی" شیخ عیسی قاسم تحت فشار قرار دهند.
6. بی شک، مسئولیت هر گونه اتفاق ناگواری که به دلیل اهمال در این امر برای ایشان رخ دهد اولا بر عهده دولت بحرین و سپس بر عهده افراد و سازمان هایی است که در این زمینه سکوت کردند.

با تقدیم احترامات فائقه
محمدحسن اختری
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام
نهم قوس/آذر 1396

این نامه با همین محتوا به هشت مقام ذیل نیز ارسال گردید:
ـ آقای «ژان کلودیونکر» رئیس کمیسیون اروپا.
ــ آقای«آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپایی.
- آقای« مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه.
ــ خانم «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا.
ــ آقای «امیر زید رعد الحسین» کمیسر عالی شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد.
ــ آقای «احمد شهید» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد آزادی مذهب یا عقیده.
ــ آقای «دیوید کی» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد آزادی عقیده وبیان.
- خانم دکتر «جوآن لیو» رییس سازمان پزشکان بدون مرز.
* شایان ذکر است که با گذشت چند ماه از آغاز بازداشت خانگی آیت الله عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه، وضعیت جسمی این روحانی برجسته بحرینی به شدت وخیم شده است.

  پربازدید ترین