• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تظاهرات دهها هزار نفری علیه نتانیاهو و فساد مسئولان در تل آویو

تظاهرات دهها هزار نفری علیه نتانیاهو و فساد مسئولان در تل آویو

حدود 20 هزار نفر از ساکنان فلسطین اشغالی روز شنبه در تل آویو علیه فساد دولتی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به علت اتهامات مربوط به سوءاستفاده از مقام با تحقیقات قضایی روبروست تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بیت المقدس ، این تظاهرات تا به حال بزرگترین اعتراض هفتگی ضد فساد بود که اتهامات فساد مالی علیه نتانیاهو منشا آن بوده است. نتانیاهو این اتهامات را تکذیب می کند.
نتانیاهو که چهار دوره نخست وزیر اسرائیل بوده است مظنون به مشارکت در دو پرونده است. اولین پرونده به دریافت هدایا از تجار ثروتمند مربوط است و پرونده دوم در ارتباط با مذاکرات بر سر توافقی با مالک یک روزنامه برای پوشش بهتر اخبار دولت در مقابل ایجاد محدودیت هایی بر روزنامه رقیب است.
علت تظاهرات روز شنبه پیش نویس قانونی بود که قرار است هفته آینده توسط پارلمان اسرائیل تصویب شود و بر اساس آن پلیس از انتشار یافته های خود در مورد این دو پرونده علیه نتانیاهو منع می شود.
منتقدان می گویند این پیش نویس تلاشی آشکار برای حفاظت از نتانیاهو و بی خبر نگه داشتن افکار عمومی در مورد این دو پرونده است. حامیان این پیش نویس هدف از آن را حفاظت از حقوق متهمان عنوان می کنند.
نتانیاهو اگر در ارتباط با این دو پرونده با اتهامات رسمی روبرو شود تحت فشار سنگینی قرار خواهد گرفت که استعفا دهد یا اینکه می تواند برگزاری انتخابات را خواستار شود تا مشخص شود که آیا افکار عمومی اسرائیل هنوز به او اعتماد دارد یا خیر.

  پربازدید ترین