• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی از زنان عذرخواهی کرد

اشرف غنی از زنان عذرخواهی کرد

اشرف غنی رییس جمهور کشور در پیوند به سخنان اخیرش که گفته بود هرکس توانایی ثابت کردن ادعاهای خود را ندارد، چادر بپوشد، عذرخواهی کرد.
ارگ ریاست جمهوری امروز یکشنبه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که رییس جمهوری اراده‌ی اهانت به زنان را نداشته و از این سخنانش تعبیر سو شده است.
در اعلامیه آمده است: متاسفانه شماری از افراد با سوی تعبیر از صحبت‌های روز شنبه رییس‌جمهور در صدد مغشوش کردن افکار عامه هستند. اشاره به کلمه‌ی چادر در صحبت روز گذشته با استفاده از تعابیر رایج محلی بوده و به هیچ وجه به قصد اهانت به مقام شامخ زنان کشور نبوده و نیست. با این‌هم، اگر احساسات زنان کشور از آن تعبیر متاثر شده باشد، رییس جمهور از آنان معذرت می‌خواهد."
اعلامیه هم‌چنان گفته است که رییس جمهور از حامیان حقوق زنان بوده و در راستای حفظ و تقویت جایگاه‌شان همواره تلاش کرده و کارهای زیادی را در سه سال گذشته در این عرصه انجام داده است.
رییس جمهور غنی روز گذشته در جریان سخنانش در وزارت دفاع ملی با اشاره به متهم کردن شماری از مقام‌های حکومت به حمایت از گروه‌ هراس افگن داعش، گفت: "هرکس که ادعا دارد که یک عضو عالی رتبه‌ی حکومت با داعش همراه است در دادگاه ادعای خود را ثابت کند در غیر آن چادر بپوشند."
این سخنان آقای غنی با واکنش‌های زیاد نهادهای مدنی و مدافعان حقوق زن همراه شد.

  پربازدید ترین