• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استقبال از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کاملاً بجا و توجیه پذیر است

استقبال از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کاملاً بجا و توجیه پذیر است

استقبال محمد محقق در اجلاس بیداری اسلامی از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کاملاً بجا و توجیه پذیر است.
کارشناس سیاسی-فرهنگی کشورمان تاکید کرد: استقبال محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در اجلاس بیداری اسلامی از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کاملاً بجا و توجیه پذیر است.
داکتر علی واحدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: داعش جریانی است که توسط اسرائیل، امریکا و ارتجاع منطقه به منظور شکست مقاومت فعالیت می کرد بنابراین حرکتی که به منظور جلوگیری از گسترش این جریان و برای شکست آن صورت گرفت به نفع امت اسلامی و بشریت بوده و موضع آقای محقق در استقبال از شکست داعش و قدردانی از زرمندگان بجا و بحق بوده است.
وی افزود: هر کسی که نسبت به چنین مواضعی واکنش منفی نشان می دهد یا داعش را نشناخته و یا به نوعی در حمایت از این جریان قرار دارد. در صورتی که فعالیت داعش در منطقه گسترش پیدا می کرد، جنایاتی را که با چراغ سبز امریکا و اسرائیل انجام می داد، آسیب جدی را متوجه امت اسلامی و کشورهای اسلامی می کرد.
عضو موسس بنیاد علمی فرهنگی کوثر عنوان کرد: چهره داعش امروز بر کسی پوشیده نیست این گروه می خواست با استفاده از نام اسلام به این دین مقدس اسلام ضربه بزند و این وظیفه هر مسلمان و انسان است که از شکست داعش استقبال کرده و از آن خرسند باشد.
به گفته واحدی داعش جریانی بود که از جانب امریکا، اسرائیل و دشمنان اسلام برای نابودی مقاومت، نابودی ملل مسلمان و ایجاد رعب و وحشت حمایت می شد اما به همت جوانان مسلمان، جهان اسلام از یک جریان انحرافی مضر نجات پیدا کرد زیرا اگر فعالیت های داعش در عراق و سوریه ادامه پیدا می کرد زمینه ای برای ادامه جنایات اسرائیل و آسیب جدی به ملت مسلمان  فلسطین فراهم می شد.
این کارشناس هموطن گفت: ملت افغانستان کاملاً با جریان هایی مانند داعش مخالف است و هیچ پشتوانه ای برای این جریان ها که توسط عوامل امریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه حمایت می شود وجود ندارد. حامیان داعش می خواهند افغانستان و آسیای میانه را به چالش بکشند و شکست های خود در عراق و سوریه را به این ترتیب جبران کنند.
وی اضافه کرد: دولتمردان، شخصیت ها و نخبگان افغانستان وظیفه دارند که جلو فعالیت های گروه تروریستی داعش در افغانستان را بگیرند در غیر اینصورت جنایات را که در سایر کشورها مرتکب شده اند در کشور ما تکرار خواهد کرد.

  پربازدید ترین