• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش طالبان به کشته شدن بلندپایه ترین عضو شبکۀ القاعده در افغانستان

گروه طالبان پس از نشر گزارش کشته شدن ارشدترین عضو شبکۀ القاعده و طالب‌های پاکستانی توسط منسوبین ریاست امنیت ملی از خود واکنش نشان داده و آن را بی اساس و شایعۀ دولت افغانستان خوانده‌است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان شایعاتی را نشر کرده که در نتیجۀ عملیات‌های مشترک شان با نیروهای خارجی در ولایت‌های غزنی، زابل و پکتیا، شماری از اعضای شبکۀ القاعده و طالبان کشته و یا دست‌گیر شده‌اند.
سخن‌گوی گروه طالبان گزارش کشته شدن اعضای شبکۀ القاعده و طالبان را رد کرده وافزود که در 24 ساعت گذشته در ولایت‌های ذکر شده، افراد وابسته به این گروه، نه تلفاتی داشته و نه هم دست‌گیر شده‌اند.
این درحالی‌ست که ریاست امنیت ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌‎یی روز گذشته گفته بود که عمر خطاب مشهور به عمر منصور، بلندپایه‌ترین عضو شبکۀ القاعده در افغانستان با 80 تن دیگر کشته شده‌است.
در عین حال، وزارت دفاع ملی افغانستان نیز تایید کرده که در بین کشته‌شده‌گان، شماری از اعضای طالبان پاکستانی نیز شامل‌اند که در عملیات‌های مشترک در پکتیا و پکتیا هلاک شده‌اند.
عمر خطاب مشهور به عمر منصور باشندۀ اصلی پاکستان بوده که از چند سال بدینسو، در عملیات‌های تخریبی و تروریستی عملا در افغانستان دست داشته‌است.‌
گفتنی‌ست که این برای اولین بار که حکومت افغانستان از کشته شدن یک عضو بلندپایه شبکۀ القاعده در کشور خبر می‌دهد.
در ماۀ مارج سال روان میلادی، وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون نیز از کشته قاری یاسین که از او به عنوان یکی اعضای ارشد شبکۀ القاعده یاد می‌شد، خبر داده بود.
به اساس اطلاعات وزارت دفاع امریکا، قاری یاسین در نتیجۀ حمله هوایی نیروهای خارجی، در جنوب شرق پکتیا کشته شد.

  پربازدید ترین