• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دومین همایش پیامبر نماد وحدت امت اسلامی در کابل برگزار گردید

دومین همایش پیامبر نماد وحدت امت اسلامی در کابل برگزار گردید

صبح روز چهارشنبه 15 قوس 1396 برابر با 17 ربیع الاول همایش پیامبر نماد وحدت امت اسلامی در کابل به ابتکار حزب رفاه ملی افغانستان به مناسبت میلاد مسعود رسول مکرم اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت برگزار گردید که در آن دهها تن از شخصیت های مطرح کشور ، رهبران احزاب سیاسی ، اساتید دانشگاه ، نمایندگان پارلمان ، مشاوران رئیس جمهور و رئیس شورای اجرائیه ، علماء فضلا و قشر جوان و دانشگاهیان کشور اشتراک داشتند از جمله افراد و شخصیت های سیاسی که در این محفل اشتراک نمودند آقایان سید اسحاق گیلانی رهبر حزب نهضت همبستگی افغانستان ، عبدالهادی ارغندیوال رهبر حزب اسلامی افغانستان ، عبدالغنی کاظمی مشاور داکتر عبدالله و رئیس حزب حرکت اسلامی افغانستان ، دکتر عباس بصیر مشاور ارشد رئیس جمهور و رئیس دفتر استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان ، دکتر جعفر مهدوی نماینده مردم در پارلمان و رئیس حزب ملت افغانستان و محمد عمر عیار سرپرست خانه احزاب و رئیس حزب افغانستان واحد و مقصود حسن زاده رئیس حزب بیداری ملت ، شاه محمود پوپل رئیس حزب صلح ملی اسلامی افغانستان و استاد دکتر عبدالحمید محمدی معاون تدریسی دانشگاه خاتم النبیین ص ، استاد جعفر کوهستان از اساتید برجسته دانشگاه کابل و... در این همایش اشتراک نمودند.
«عبدالهادی ارغندیوال» روز چهارشنبه در همایش پیامبر نماد وحدت امت اسلامی در کابل به ابتکار حزب رفاه ملی افغانستان به مناسبت میلاد مسعود رسول مکرم اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در کابل برگزار شده بود گفت؛ آمریکایی ها از این جنگ برای کاهش نفوذ روسیه و چین در منطقه استفاده کردند و در نهایت برای تسلط به منابع غنی منطقه استفاده می کنند.
وی گفت که چهار سال پیش در مراسمی به این موضوع و بدل کردن شمال افغانستان به وزیرستان دوم سخن گفتم اما بشدت مورد انتقاد قرار گرفته و امروز نتیجه آن سخنان آشکار شد که داعش به مرزهای شمال رسید و ناامنی در حال گسترش است.
به گفته ارغندیوال پس از آن که روسیه با قدرت در جنگ سوریه علیه آمریکا ایستاد، آنها متوجه شدند که روسیه از کشورهای تحت تسلط شوروی سابق به تمام قوت دفاع خواهد کرد و به ناچار به تغییر راهبرد روی آوردند.
او از مقاله وزیر سابق اقتصاد افغانستان در«واشینگتن پست» و بازتاب آن در «سی ان ان» اشاره کرد و آن را شاهد ادعای خود خواند و افزود یک ماه پیش از منبع بزرگ «لیتیوم» کشور که 3 تریلیون دلار ارزش دارد سخن گفتند که ارزش آن را واشنگتن پست با نفت عربستان مقایسه کرده است.
وی به نقل قول مستقیم سخنان یک فرمانده آمریکایی بدون اشاره به نامش پرداخت وگفت آمریکایی ها بشدت دنبال معادن لیتیوم افغانستان هستند.
این مقام پیشین کشورمان تصریح کرد که آمریکایی ها برای رسیدن به این اهداف در تلاش ایجاد جزایر قدرت در کشور هستند و می خواهند سیستم ملوک الطوایفی را یک بار دیگر در افغانستان برای اهداف خود زنده بسازند.
وی از طالبان و دولت خواست که دست از جنگ علیه همدیگر بردارند زیرا این جنگ آنها را برای بدست آوردن تسلیحات و برای ادامه جنگ هرچه بیشتر وابسته کشورهای استعماری می سازد و دست طالبان را به دامان روسیه خواهد کشاند.
ارغندیوال جنگ جاری کشور را جنگ قدرت های منطقه و جهان برای منافع کشورهای خود دانست که نباید بیش از این فرصت را برای آنها فراهم سازیم.
«محمد حسن جعفری» رهبر حزب رفاه ملی افغانستان نیز که این همایش را زیر عنوان «پیامبر نماد وحدت امت اسلامی» را برگزار کرده در این مراسم هفته وحدت را که توسط امام خمینی «ره» بنا شد هفته مهم برای تاریخ بشریت دانست.
وی گفت که جهان اسلام باید به پیروی از همین هفته وحدت دست از نفاق و تفرقه بردارد و زمینه ساز تسلط استعمار بر جهان اسلام نشوند.
همچنین آقای جعفری از عملکرد دولت انتقاد کرد و گفت: دولت باید جلو دامن زدن به نفاق و قوم گرایی را بگیرد و از آنها خواست که به خواسته احزاب سیاسی کشور توجه کرده و از گرایش بیش از حد به آمریکا خودداری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین استاد «فیاض ارزگانی» عضو شورای علمای کشورمان نیز در این مراسم مسلمانان را به توجه به راه و مسیر دینی پیامبر دعوت کرد و گفت که نداشتن عدالت امروز جهان اسلام را به این مصیبت گرفتار کرده است.
وی گفت که امروز احتمال دارد آمریکا «بیت المقدس» قبله اول مسلمین را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به رسمیت بشناسد که باعث فاجعه عظیم در جهان خواهد شد.
استاد فیاض بر برادری اسلامی تأکید کرد و گفت تا زمانی که کشورهای اسلامی به اخوت توجه نکنند از این بدبختی ها نجات نمی یابند و مردم افغانستان بیش از هر کشور و هر زمان دیگر به وحدت و اخوت بین مذاهب و مردم نیازمند هستند و باید به باورهای دینی و مذهبی یکدیگر احترام بگذارند.
در پایان این محفل از دوتن از شخصیت های برجسته نظامی و امنیتی کشور آقایان ستر جنرال مراد علی مراد معین ارشد امنیتی وزارت داخله و لوی پاسوال محمد سالم احساس سرپرست قوماندانی امینه کابل به دلیل فداکاری و جان فشانی زیاد در عرصه های مبارزه با ترویزم تقدیر و تشکر به عمل آمد و به پاس زحمات و خدمات بی شائبه شان لوح تقدیر اهداء گردید.

  پربازدید ترین