• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفیر سابق طالبان در پاکستان: کشورهای اسلامی باید با آمریکا قطع رابطه کنند

سفیر سابق طالبان در پاکستان: کشورهای اسلامی باید با آمریکا قطع رابطه کنند

سفیر سابق طالبان در پاکستان گفت دونالد ترامپ با تصمیمی که در مورد قدس شریف گرفته است نشان داد که کشورش به دنبال جنگ افروزی بیشتر در جهان است و کشورهای اسلامی باید روابطشان با واشنگتن را قطع کنند.
«ملاعبدالسلام ضعیف» سفیر سابق طالبان در پاکستان و فعال روند صلح در کابل گفت تصمیم آخیر رئیس جمهور مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل ضربه بزرگی به تلاش‌های صلح محسوب می‌شود.
این مقام سابق طالبان از دولت آمریکا خواسته است تا مانع اقدامات جنون آمیز ترامپ شود، زیرا اقدام وی آتش جنگ را در خاورمیانه دامن خواهد زد.
ضعیف تصریح کرد کشورهای اسلامی با قطع روابطشان با واشنگتن نشان دهند که مقدسات اسلامی خط قرمز آنها است و در این مورد هیچگونه معامله‌ای را نمی‌پذیرند.
این در حالی است که سال 2008 میلادی کشورهای عربی در اجلاسی مشترک متعهد شدند در صورت انتقال پایتخت رژیم اسرائیل به قدس شریف تمام روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع کنند.
اما با وجود اینکه آمریکا بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخته است بسیاری از کشورهای عربی فقط به صدور بیانیه بسنده کرده و تعدادی نیز سکوت اختیار کردند.
این اقدام رئیس جمهور آمریکا خشم تعداد زیادی از مقامات، نمایندگان، علما، احزاب و عموم مردم افغانستان را برانگیخته است.
روز جمعه در بسیاری از ولایت‌ها مردم بر علیه آمریکا دست به تظاهرات زده و پرچم آمریکا را به آتش کشیده و خواستار لغو پیمان امنیتی با آمریکا شدند.

  پربازدید ترین