• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کینه توزی گلبدین حکمتیار آشکار شد

کینه توزی گلبدین حکمتیار آشکار شد

حکمتیار که تحت عنوان صلح با دولت و مردم افغانستان سنگر خود را برای رسیدن به اهداف قومی و شخصی خود به کابل منتقل کرده است، موضع گیریها و نیات پنهان او در سخنرانی ها و پیامهای او بیش از پیش آشکارتر می گردد. فتنه گری و افساد از سراسر صحبتهای او می بارد. در این مدتی که وارد کابل شده سخنی که دال بر صلح و همگرایی با مردم افغانستان باشد از زبان او بیرون نیامده است.
او در آخرین صحبتهای خود  در جمع مردم پکتیا بسیار شفاف موضع خود را بیان کرد. او به دلیل اینکه فتنه گری در ذات ، خون ، گوشت ،  ظاهر و باطن او تثبیت شده است، بی پرده مطالبی را به راحتی به زبان آورد که نه تنها روح و دل مردم شریف و آگاه پکتیا را جریحه دار نمود بلکه با زیر سوال بردن دولت و مردم کشور از گروه حقانی که در خون ملت ما شناور است به وضوح حمایت کرده و مردم پکتیا را علیه دولت و اقوام دیگر کشور تحریک نمود. او بی شرمانه به این مردم القا نمود که چون حقانی از مردم ځدران است کسی از این مردم  در کابینه وجود ندارد.
 او با مقایسه نمودن ولایت پکتیا با ولایت بامیان و دایکندی و با بیان برتری این دو دولایت از حیت امکانات دولتی بر ولایت پکتیا، خبث باطنی خود را علیه مردم هزاره ، ازبک و تاجیک کاملا آشکار نموده که البته پیش از این هم سخنانی تفرقه آمیز قومی بسیاری در این راستا داشته است.
یک انسان صلح دوست و مردم دارد نباید احساسات مردم را بر علیه همدیگر تحریک کند. افزون بر این ولایت بامیان و دایکندی از محرومترین ولایات کشور است او می توانست ولایات قندهار، ننگرهار، هرات، جلال آباد و کابل را در این مقایسه مورد توجه قرار می داد که البته این مقایسه هم منافات با وحدت ملی و مصالح کشور دارد و یک انسان سالم و ملی هیچگاه نباید ولایات و اقوام را با هم مقایسه کند.
به هر حال جای تعجب اینجاست که دولت وحدت ملی با چه انگیزه و با چه هدفی از این شخص فتنه جو حمایت می کند در حالی که آمدن او به کابل نه تنها هیچ مشکلی را حل نکرد بلکه باعث به وجود آمدن مشکلات  مضاعف گردیده است.

  پربازدید ترین