• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی برای بررسی ابعاد تصمیم رئیس جمهور آمریکا علیه قدس

آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی برای بررسی ابعاد تصمیم رئیس جمهور آمریکا علیه قدس

اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محوریت قدس و با حضور اشرف غنی رئیس جمهور  افغانستان امروز در استانبول آغاز شد.
سران و مسئولان 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی امروز در سالن اجتماعات لطفی کردار استانبول گردهم آمدند تا با بررسی آخرین وضعیت قدس شریف در خصوص واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موضعگیری واحدی را اتخاذ کنند.
اشرف غنی شب گذشته در صدر هیاتی وارد استانبول شده است در این اجلاس حضور یافت و درباره مواضع افغانستان در خصوص فلسطین و پایتخت جدائی ناپذیر آن یعنی قدس شریف سخنرانی خواهد کرد.
وزیران امور خارجه کشورهای عضو این سازمان نیز در نشستی راه کار های مناسب مقابله با این اقدام مغرضانه را بررسی و پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس سران را تهیه خواهند کرد.
متن نهایی بیانیه و تصمیمات این سازمان امروز در اجلاس سران قرائت خواهد شد.
سازمان همکاری های اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که در پی به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی نخسیتن قبله مسلمانان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در ماه می 1971 با عضویت 57 کشور تاسیس شد .
اصلی ترین هدف تشکیل این سازمان رهایی قدس شریف و سرزمین فلسطین از اشغال تجاوزگران رژیم صهیونیستی و تلاش برای بازگرداندن ملت فلسطین به سرزمین اصلی آنان است ، چرا که قدس شریف و موضوع فلسطین از حلقه‌های وحدت‌آفرین جهان اسلام است.

  پربازدید ترین