• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شرم آور است که غنی در صف اول استانبول بود

تمام تاریخ پرفراز و نشیب بیت المقدس‌/ اورشلیم و تمام شان و شکوه کنفرانس کشورهای اسلامی به اندازه یک قطره اشک این نوباوگان کابل عزیز ارزش و اعتبار ندارد اگر کسی به عمق و فلسفه ادیان و مقام انسان رسیده باشد.
اگر رییس جمهور برای خوش آمد گویی به رهبر ترکیه و جهت دستگیری و انتقال معلمان این مدارس بنا به درخواست آنکارا دست به چنین تهاجمی شرم آور زده باشد به مثابه کسی می ماند که برای ادای یک امر مباح چندین فرض را ترک کرده است.
الف) مسخره و شرم آور است که رییس جمهور یک کشور از منابع دریافتی آمریکا هزینه سفری را بپردازد که جهت تقابل دیپلماتیک علیه آن کشور برپاشده است.
ب) اگر هزینه این سفر از بودجه افغانستان هم پرداخت شده باشد این خیانت به بیت المال است زیرا با هزینه همین سفر رییس جمهور می توان در فاریاب بزرگ، بدخشان پهناور و سرزمین بست حداقل بیست مدرسه ساخت و مصرف این بودجه برای یک کنفرانس تشریفاتی و نمادین به طور قطع حرام و خیانت است.
ج) در چنین کنفرانس ها معمولا در سطح رهبران، کشورهایی مشارکت می نمایند که تاثیر منطقه ای و بین المللی داشته باشند نه اینکه خودشان بار دوش و نقطه ضعف انجمن‌ هستند. کابل می توانست از سفیر افغانستان در آنکارا بخواهد که به نمایندگی از کابل در کنفرانس شرکت نماید و همین برای افغانستان کافی بود.
د) کشوری که مصارف رشد، توسعه، بودجه جنگ و معاش اش را از منابع غربی و به خصوص آمریکا دریافت می کند شرم آور و مضحک است که در صف اول یک کنفرانس سیاسی، تشریفاتی، نمادین و غیر موثر مشارکت نماید.

خراسانی

  پربازدید ترین