• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پوتین: آماده ایم با امریکا برای مبارزه با هراس افگنی در افغانستان، همکاری کنیم

پوتین: آماده ایم با امریکا برای مبارزه با هراس افگنی در افغانستان، همکاری کنیم

جان گرفتن داعشیان در شمال کشور به دلهره بیم ناکی برای روسیه مبدل شده است.
مسکو بدین باور است که تهدید داعشیان بیشتر از هر روز دیگر در حال گسترش است تا جایی که روسیه آماده همکاری با امریکا برای ویرانی لانه های آشوبگران در افغانستان شده است.
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته که “ما میتوانیم با امریکا تلاش های مشترک انجام دهیم واین تلاش ها بیشتر موثر شده می تواند. ما شاهد تهدید روز افزون دهشت افگنی بین المللی استیم و میبینم که گروه های تندرو مناطق بیشتر را در مرز های شمالی افغانستان تصرف می کنند.”
به تازگی تصاویری منتشر شد که نیروهای رزمی امریکا را یکجا با نظامیان افغان در کار پیکار با داعشیان در اچین ننگرهار نشان می داد و نیروهای امریکایی نیز اعلام کرده اند که حمله های هوایی شان را بر مواضع داعشیان به سه برابر افزایش داده اند.
محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در مورد به آریانانیوز گفت: روسیه، هند، چین، پاکستان و یا هر کشور دیگری اگر با ما بخاطر تامین صلح در قلب آسیا همکاری کنند و این همکاری صادقانه انجام شود، ما از آن استقبال می کنیم.”
پیشتر از این رییس جمهور روسیه راهبرد تازه امریکا برای جنوب آسیا را غیر واقعی خواند و بر بنیاد زور استوار دانست. در حالیکه مقام های امریکایی به تازگی اعلام کردند که راهبرد تازه واشنگتن بن بست در جنگ افغانستان را فرو ریخت.

  پربازدید ترین