• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازی بزرگ امروز رئال مادرید-بارسلونا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

بازی بزرگ امروز رئال مادرید-بارسلونا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، امروز ظهر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف یکدیگر خواهند رفت. رئال با یک بازی کمتر، 11 امتیاز با بارسلونا فاصله دارد و برای اینکه بتواند رقابت‌های لالیگا را زنده نگه دارد، نیاز مبرم به کسب پیروزی در دیدار امروز دارد. شاگردان زیدان در ابتدای فصل در دو بازی رفت و برگشت سوپرکاپ اسپانیا موفق شدند بارسا را شکست دهند ولی از آن به بعد روند رو به افتی داشتند. حالا هواداران امیدوارند با کسب پیروزی در این دیدار، به روند خوب خود بازگشته و با کاهش اختلاف با بارسا، رقابت برای قهرمانی لالیگا را زنده نگه دارند.
فتح ال کلاسیکو برای بارسا به معنای نزدیک شدن به لالیگا و برای مادریدی ها به منزله بازگشت به لالیگا خواهد بود.
بارسلونا هرگز سه بازی متوالی را در لالیگا در برنابئو پیروز نشده است و پس از برتری در 2 فصل گذشته، آنها فرصت دارند تا فردا هت تریک کنند؛ اما چگونه آنها به این دستاورد دست پیدا خواهند کرد؟
کهکشانی ها نیز می توانند با پیروزی در ال کلاسیکو به ادامه فصل امیدوار باشند؛ اما چگونه آنها به دنبال رقم زدن اولین شکست فصل بارسلونا هستند؟ در ادامه، جنگ های تاکتیکی تاثیرگذار در ال کلاسیکوی کریسمسی را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

 ترکیب دو تیم:
ترکیب احتمالی رئال مادرید به شرح زیر است:
ناواس- راموس- کارواخال- واران- مارسلو- مودریچ- کاسمیرو- تونی کروس- ایسکو- بنزما و رونالدو
 
بارسا نیز احتمالا با این نفرات راهی میدان می شود:
تراشتگن- روبرتو- پیکه- فرمالن- آلبا- راکیتیچ- بوسکتس- پائولینیو- اینیستا- مسی و سوارز.
علیرغم استفاده هر دو مربی از سیستم 2-4-4، نه زیدان و نه والورده علاقه ای به حضور 3 خط ثابت در میدان نیستند و احتمالا تنوع زیادی را در جریان بازی شاهد خواهیم بود.
کهکشانی ها با سیستم لوزی و با نقش دفاعی کاسمیرو و شناور ایسکو پشت 2 مهاجم در میدان حضور پیدا کرده و در بارسا بوستکس همان نقش ساکن را داشته و اینیستا، پائولینیو و راکیتیچ پشت سوارز بازی خواهند کرد؛ لیونل مسی نیز در ترکیب بارسا بازیکن آزاد خواهد بود.سس

آیا باز هم نقش مسی کلیدی خواهد بود؟
مسی تا به حال 23 گل در ال کلاسیکو زده که 14 تای آن در برنابئو به ثمر رسیده است و هیچ استادیومی اندازه ورزشگاه اختصاصی رئال شاهد درخشش ستاره آرژانتینی نبوده است.
نقش کاسمیرو متوقف کردن مسی خواهد بود، البته 4 مدافع، مودریچ و کروس نیز هافبک برزیلی را در این امر یاری می کنند تا کسی به علت خطاهای مکرر اخراج نشود.

 برنامه بارسا برای پیروز شدن چیست؟
حفظ توپ. رئال به پیروزی نیاز دارد و این روزها به حفظ توپ علاقه پیدا کرده، پس رقیب بارسا همان تیم قدیمی نیست که با 25 درصد مالکیت و 3 ضدحمله مرگبار پیروز میدان می شد.
تکیه کهکشانی ها به مودریچ و ایسکوست که این 2 ستاره به توپ نیاز دارند و هدف تیم والورده مقابله با این حربه است.

برنامه مادریدی ها برای کسب 3 امتیاز چیست؟
با خط میانی لوزی نزدیک به هم و عدم تمایل رونالدو و بنزما به حرکت در کانالهای عمقی، نقش مدافعان کناری بسیار سنگین خواهد بود.
مارسلو برابر سرخی روبرتو و کارواخال برابر آلبا از جنگ های مهم میدان است. کارواخال باید به آلبا حمله کرده و جلوی نفوذ او را بگیرد، زیرا بعد از جدایی نیمار، آلبا آزادتر شده و به همین دلیل او یکی از بهترین پاسورهای بلوگرانا در فصل جاری به شمار می آید.

جنگ های مهم دیگر میدان کدام است؟
تقابل سوارز در برابر راموس همیشه جذاب است، زیرا این دو بازیکن که تقریبا هر کاری برای پیروز شدن می کنند و احترام زیادی بین این دو ستاره وجود دارد.
هر 2 بازیکن باید تا پایان در زمین بمانند و خودشان را از خطر اخراج دور کنند، زیرا ماریا سانچس مارتینز تماشاگر تمامی صحنه ها خواهد بود.

 داور تازه کار
با تنها 34 سال سن و 48 قضاوت، سانچس مارتینز با کارنامه ای مناسب اولین ال کلاسیکوی خود را تجربه می کند.

دیگر نبردهای کلیدی کدام است؟
رقابت مودریچ و اینیستا جذاب است؛ اما با توجه به سیستم سیال دو تیم، به دشواری می توان این نبرد را تن به تن دانست؛ اما احتمالا اینیستا در سمت چپ خط میانی بارسا و مودریچ در سمت راست هافبک رئال مادرید بازی خواهند کرد.
اینیستا در فصل جاری نمایش درخشانی داشته و مودریچ نیز در فینال جام باشگاه های جهان ارزش های خود را نشان داد، پس انتخاب بازیکن برتر بین آنها دشوار است.

به جز مسی، کدام ستاره می تواند عامل برد بارسا لقب گیرد؟
پائولینیو با زدن 6 گل، گلزن ترین هافبک فصل جاری بوده و راکیتیچ و پیکه نیز می توانند توپ های مرده را تبدیل به گل کنند. این 3 بازیکن به علاوه فرمالن می توانند برابر رئال مادرید که در مقابل کرنرها و ضربات ایستگاهی آسیب پذیر است موفق باشند.

به غیر از رونالدو، کدام بازیکن می تواند عامل پیروزی کهکشانی ها باشد؟
گرت بیل یا هر بازیکنی دیگر با سرعتی از روی نیمکت. فراموش نکنیم زیدان ستارگانی چون آسنسیو و وازکز را نیز روی نیمکت در اختیار دارد.
اما گرت بیل که این روزها از لحاط فیزیکی آماده است، می تواند در 30 دقیقه پایانی تفاوت ها را میان بارسا و رئال مادرید ایجاد کند.

پیش بینی نتیجه؟
رئال مادرید به گل زودهنگام نیاز دارد و بارسا به حفظ بازی. گرت بیل می تواند با حضور در میدان برگ برنده کهکشانی ها باشد و تلاش بارسا کسب یک تساوی و زدن ضربه نهایی در دقایق پایانی. جزئیات بیشتری قابل پیش بینی نیست.

  پربازدید ترین