• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جعفری: اهل تسنن همپای تشیع عزادار است

جعفری: اهل تسنن همپای تشیع عزادار است

قرار است داعش از راه افغانستان به آسیای میانه منتقل شود و در این بین دشمنان با راه اندازی بحث های شیعه و سنی قصد دارند نهایت استفاده را از جنگ افروزی ها ببرند، حال آنکه افغانستان در بحث تقریب مذاهب در جهان اسلام نمونه است.
تکرار حملات خونبار بر گردهمایی های مردمی و بدنبال آن آغاز سناریوی محکومیت ها از سوی ارگ و سپیدار بازی ای است که دیگر کمتر کسی فریب آن را می خورد. داعش مسوولیت حمله خونبار روز پنجشنبه 7 جدی 96 بر مرکز فرهنگی تبیان و خبرگزاری صدای افغان با بیش از 150 کشته و زخمی را برعهده گرفت و ساعتی بعد رییس اجرایی و رییس جمهور در پیام هایی جداگانه پیام های تسلیت برای جان باختگان و شفا برای زخمیان رویداد را روانه کردند. این فاجعه و پیام های تسلیت درحالی است که قرار است در دومین مرحله آزادی زندانیان حزب اسلامی در جریان هفته جاری نزدیک به یکصد تن از زندانیان نظامی و سیاسی این حزب از بندهای بگرام و پلچرخی رها شوند؛ مسلم است که پیگیری حزب اسلامی برای آزادسازی این زندانیان برای بازگشت آنها به زندگی عادی نیست!
محمد حسن جعفری رییس حزب رفاه ملی افغانستان در گفتگو با "محور" در خصوص حمله ترورییستی روز پنجشنبه 7 جدی 96 بر مرکز فرهنگی تبیان گفت: کشورهای اکمال کننده تروریست ها، پس از شکست این گروه در عراق و سوریه مصمم شده اند که آنها را به افغانستان بیاورند.
جعفری می گوید: برنامه این است که داعش از راه افغانستان به کشورهای آسیای میانه منتقل شود و در این بین دشمنان نیز به بحث های شیعه و سنی در کشور دامن می زنند تا نهایت استفاده را از جنگ افروزی ها ببرند، این درحالی است که حوادث تروریستی اخیر بیشتر از جامعه اهل تشیع، برادران اهل تسنن را متاثر کرده است.
رییس حزب رفاه ملی تصریح کرد: افغانستان در قسمت وحدت و تقریب مذاهب در دنیای اسلام نمونه است و نزدیکی مذاهب در آن حتی در مصر هم وجود ندارد؛ تلاش گروه های تکفیری برای ضربه زدن به اسلام از طریق راه انداختن بحث های شیعه و سنی بی فایده است.
وی، درباره ضعف دولت در مهار ناامنی ها در کشور اظهار کرد: بارها به دولت برای تامین امنیت احزاب و جمعیت ها تذکر داده ایم اما همواره در این بخش سهل انگاری می شود و حتی پیشنهاد داده ایم که اگر مساله کمبود نیرو است ما افرادی را معرفی می کنیم تا تحت نظر دولت امنیت مراکز احزاب و جریان ها را بر عهده بگیرند اما متاسفانه که در اینگونه موارد همواره کارشکنی شده است و حتی اگر معاون ارشد امنیت وزارت داخله هم دستور بدهد در بخش های دیگر کار خنثی می شود.
این آگاه سیاسی با تاکید بر اینکه مردم دیگر توان در به دری و درد بیشتر را ندارند گفت: قطعا که مردم به دولت بی باور هستند اما این دولت سعی کند که مشروعیت نیم بند خود را که مستلزم به تامین امنیت مردم است حفظ کند و اگر خود را متعلق به مردم می داند با تعقل و تفکر یک کار اصولی و درست انجام بدهد.
جعفری درباره اظهارات مقام های ارشد حکومت از شکست داعش در کشور می گوید: صحبت های اینچنینی طفره رفتن از مسوولیت است؛ دولت هیچ توجهی به رشد گروه های افراطی در کشور ندارد و برای خود مشکلات عدیده بیهوده خلق می کند و الا در وضعیت کنونی کشور چه اهمیتی دارد که چه کسی در فلان کرسی بنشیند!
وی افزود: حکومت بجای بهانه های بنی اسراییلی و ضربه زدن به مردم، تدبیر عاقلانه بگیرد و دستش را بطرف مردم دراز کند.
رییس حزب رفاه ملی درباره اینکه آیا حضور داعش در افغانستان، جنگ های سوریه و عراق را در کشور تکرار می کند اظهار کرد: شرایط نگران کننده است اما امیدواری به این است که مردم افغانستان هوشیار هستند و به نیروهای امنیتی خود کمک می کنند که این قضایا در کشورشان تکرار نشود؛ دولت نیز باید قصور خود را بپذیرد و مشورت و دیدگاه های مردمی را در نظر بگیرد.

  پربازدید ترین