• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تصویب قانون «قدس یکپارچه» توسط رژیم صهیونیستی

تصویب قانون «قدس یکپارچه» توسط رژیم صهیونیستی

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (دیشب) قانون موسوم به «قدس واحد یا یکپارچه» را در دور دوم و سوم تصویب کرد.
تیرماه امسال (1396) کمیته وزارتی قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی، قانون مذکور را در دور اول تصویب کرد. در این قانون آمده است تقسیم قدس جز با موافقت 80 عضو کنست ممکن نخواهد بود حتی اگرچه در چارچوب تسویه سیاسی با فلسطینی‌ها باشد.
بر اساس گزارش «عرب 48»، بر اساس این قانون، رژیم صهیونیستی در هیچ صورتی از قدس شرقی عقب‌نشینی نمی‌کند و واگذاری بخش‌های از قدس (که به زور توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده) به فلسطینی‌ها نیاز به 80 رأی مثبت اعضای کنست دارد.
این قانون در حالی تصویب می‌شود که حزب لیکود (حزب حاکم رژیم صهیونیستی) یکشنبه شب (دو شب پیش) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به حاکمیت این رژیم بر تمام شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده در کرانه باختری و قدس (قدس شرقی و غربی) فرامی خواند و به عبارت دیگر این مناطق به مناطق تحت اشغال رژیم اسرائیل افزوده می‌شود.
این مصوبه خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است که بخش‌هایی از کرانه باختری را اشغالی و برخی شهرکهای اسرائیلی را غیرقانونی اعلام کرده و دولت رژیم صهیونیستی به آن بی‌توجه است.
حدود هزار نفر از اعضای این حزب که در جلسه مذکور حضور داشتند به پیش‌نویش ارائه شده رأی مثبت دادند و هیچ فردی با آن مخالفت نکرد.

  پربازدید ترین