• پنج شنبه, 13 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سومین دور گفتگوهای ارگ و جمعیت امروز پشت درهای بسته برگزار شد

سومین دور گفتگوهای ارگ و جمعیت امروز پشت درهای بسته برگزار شد

نماینده گان جمعیت اسلامی و ریاست جمهوری، امروز برای سومین بار پشت درهای بستۀ وزارت خارجه در بارۀ از میان برداشتن بن بست روابط عطا محمد نور با حکومت، گفتگو کردند.
اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی می گویند که برگزاری لویه جرگۀ قانون اساسی، توزیع شناس نامه های برقی بربنیاد قانون توشیح شده، تغییر نظام، سهم جمعیت اسلامی در حکومت وحدت ملی، ماندن عطا محمد نور بر کرسی ولایت بلخ تا پایان حکومت وحدت ملی، بخش هایی از طرح یازده مادۀ یی جمعیت اسلامی استند که به نماینده گان ریاست جمهوری سپرده شده است.
صلاح ‌الدین ربانی، عبدالستار مراد، محی‌الدین مهدی و نور رحمان اخلاقی به نماینده گی از جمعیت اسلامی و  محمد حنیف اتمر، معصوم استانکزی، اکلیل حکیمی و عبدالسلام رحیمی به نماینده گی از حکومت، هفتۀ گذشته گفتگوها را برای حل مشکل میان عطا محمد نور و حکومت آغاز کردند.
اکنون عطامحمد نور نیز می گوید که منتظر نتیجۀ این گفتگوها است. وی در این باره می افزاید: «ما فقط انتظار مذاکرات جمعیت و حکومت استیم؛ هر فرمان و فیصله یی را که رهبری جمعیت به ما صادر کند، برای ما قابل عملی است و واجب است که به آن عمل کنیم.»
این همه در حالی است که در حدود سه هفته پیش، ریاست جمهوری اعلام کرد که استعفای عطا محمد نور را پذیرفته است، اما آقای نور می گوید که پنج ماه پیش استعفای مشروط کرده بود و اگر حکومت شرط هایش را نپذیرد، از کرسی ولایت بلخ کنار نخواهد رفت.
هم زمان با این، والی برکنار شدۀ بلخ از سوی رییس جمهور در گفتگو با خبرگزاری رویترز می گوید که اگر رهبری جمعیت اسلامی تصمیم بگیرد خودش را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2019میلادی نامزد خواهد کرد.
آقای عطا که ریاست اجراییه جمعیت اسلامی را نیز عهده دار است، می افزاید که رهبران حکومت وحدت ملی اعتماد مردم را از دست داده اند.

  پربازدید ترین