• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کشته شدن 247000 کودک یمنی بر اثر جنگ و بحران

کشته شدن 247000 کودک یمنی بر اثر جنگ و بحران

در جریان نشست خبری اعضای شورای عالی سیاسی «انصارالله» یمن و تشکل «احزاب اللقاء المشترک» اعلام شد که 247 هزار کودک به دلیل سوء تغذیه در یمن بر اثر جنگ عربستان جان باخته‌اند.
به گزارش افغان ایرکا به نقل از فارس، شورای عالی سیاسی «انصارالله» یمن و تشکل «احزاب اللقاء المشترک» روز یکشنبه در بیانیه‎ای مشترک آماری از نتیجه حملات عربستان سعودی به مناطق غیرنظامی در کشورشان اعلام کردند.
بر اساس این بیانیه، ائتلاف سعودی بیش از 75 انبار مواد غذایی را تخریب کرده است و بیش از 247 هزار کودک به دلیل سوء تغذیه در یمن که ناشی از محاصره عربستان بر این کشور است،‌ جان باخته‌اند.
در این بیانیه آمده است که کشتارها و جنایات ائتلاف سعودی در آینده بی پاسخ نخواهد بود و مرتکبان آن مجازات خواهند شد. انصارالله و اللقاء المشترک تاکید کردند که جنایات ائتلاف سعودی با پشتیبانی آمریکا، اسرائیل و انگلیس صورت می گیرد.
تشکل احزاب اللقاء المشترک در سال 2003 و به عنوان یکی از تشکل های مخالف دولت یمن در دوره علی عبدالله صالح تاسیس شد. احزاب اللقاء المشترک در عملیات انتقال قدرت از علی عبدالله صالح به عبدربه منصور هادی نقش بسزایی ایفا کرده بود.
این تشکل شامل احزاب « حزب التجمع الیمنی للإصلاح»، «الحزب الاشتراکی الیمنی»، «حزب الحق»، «التنظیم الوحدوی الشعبی الناصری»، «حزب البعث العربی الاشتراکی القومی»، «التنظیم السبتمبری الدیمقراطی» و «اتحاد القوی الشعبیة الیمنیة» است.
وضعیت داخلی در یمن همزمان با ادامه حملات عربستان سعودی با وجود آسیب‌های ساختاری و عمرانی، اما با ائتلاف گروه‌ها و احزاب سیاسی علیه جنگ عربستان سعودی همراه است و این احزاب در شرایط جنگی تلاش دارند تا در مقابل تجاوز خارجی اتحاد خود را حفظ کنند.

  پربازدید ترین