• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سی آی ای به پاکستان: برای حفظ منافع امریکا هر کاری می کنیم

سی آی ای به پاکستان: برای حفظ منافع امریکا هر کاری می کنیم

سازمان استخبارات مرکزی امریکا یا سی آی ای گفته است که بهترین فرصت برای پاکستان ایجاد شده است که برضد پناهگاه‌های امن هراس‌افگنان در خاکش اقدام کند.
مایک پومپیو، رییس سی آی ای گفته است: "ما تلاش‌ می‌کنیم که پاکستان را بفهمانیم که زمان آن رسیده است که برضد پناهگاهای امن هراس افگنان درخاکش اقدام کند. این بهترین فرصت برای اسلام آباد خواهد بود؛ در غیر آن ما برای حفاظت از منفعت‌های امریکا هرکاری که لازم باشد را انجام خواهیم داد".
این مقام ارشد امریکایی گفته است که ارزیابی‌های سازمانش نشان می‌دهد که "پاکستان همچنان به حمایتش از هراس‌افگنانی که در ناامنی‌ افغانستان دست دارند، ادامه می‌دهد و به آنان پناهگاه امن فراهم می‌کند".
آقای پومپیو افزوده است: "رییس جمهور ترامپ به صراحت به پاکستانی‌ها گفته است که دست از پشتیبانی هراس‌افگنان بردارند و لانه‌های امن این گروه را در خاکشان برچینند".
او گفت که گروه‌های هراس‌افگن در خاک پاکستان برای امریکا یک تهدید است و ترامپ خواستار توقف فوری حمایت پاکستان از این گروه‌ها است.
این در حالیست که روزنامه‌ی دان پاکستان به نقل از برخی منبع‌های دیپلماتیک این کشور نوشته است که امریکا به مقام‌ها در اسلام آباد اطلاع داده است که واشنگتن خواهان راه اندازی یک ماموریت بزرگ همزمان برضد طالبان در خاک افغانستان و پاکستان است.
این منبع‌ها گفته‌اند: "نگرانی عمده‌ی پاکستان این است اگر این طرح شکست بخورد، تمام منطقه به ویژه پاکستان آسیب خواهد دید. مقام‌های پاکستانی از امریکایی‌ها خواسته‌اند که پیش از عملی کردن این طرح، باید زمینه‌ی گفتگوهای مستقیم با طالبان فراهم شود".

  پربازدید ترین