• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکمتیار بخاطر داعش سازی و تقویت آن آورده شده

حکمتیار بخاطر داعش سازی و تقویت آن آورده شده

امرالله صالح گفته است ما داعش را بعد از این یک نهاد داخل کشور می دانیم که نیروهایی به شمول آقای حکمتیار به خاطر داعش سازی و تقویت آن آورده شدند.
احمدسعیدی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» معتقد است با آمدن حکمتیار وضعیت امنیتی چندین برابر بدتر شده است و افزود: ما قبلا از داعش به عنوان یک نیروی بیرون مرزی تشویش داشتیم. بعد از اینکه جناب آقای صالح گفتند ما داعش را بعد از این یک نهاد داخل کشور می دانیم. که نیروهایی به شمول آقای حکمتیار به خاطر داعش سازی و تقویت آن آورده شدند.
سعیدی، در خصوص داعشی هایی که در بند هستند و به حکمتیار ربط دارند بیان داشت: از دادستان کل افغانستان تقاضا می کنم که هیاتی را به روند ثبت بفرستند تا روند ثبت طوری که اظهار کرده اند لیستی را بدهد که چرا این داعشی هایی که در بند شده اند در اطراف آقای حکمتیار بوده اند؟ حکمتیار جواب بدهد. دوم، اگر آقای امرالله صالح به اینها تهمت می بندد باید مجازات شود اما گر تهمت نیست و راست است و دولت در مقابل آن خاموش است مسوول است و مردم حق دارند شک کنند. اگر دولت این پرده ابهام را از دامن خود بیرون نکند ما حق داریم بگوییم که دولت خودش کاسه ای زیر نیم کاسه دارد و در کشتن مردم شریک است.

  پربازدید ترین