• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار نور: استفاده از گزینه نظامی علیه من منجر به تجزیه ارتش می شود

هشدار نور: استفاده از گزینه نظامی علیه من منجر به تجزیه ارتش می شود

در حالی که گزارش ها از برگزاری چهارمین نشست بین نمایندگان حزب جمعیت اسلامی و ارگ پشت درهای بسته حکایت دارد، عطا محمد هشدار می دهد که که اگر ارگ از گزینه نظامی علیه وی استفاده کند، این اقدام منجر به تجزیه ارتش کشور می شود.
پس از ایجاد تنش ها میان رئیس جمهور و والی بلخ ، آقای نور در میان هواداران اش در بلخ، به ارگ هشدار میدهد که اگر حکومت از گزینه نظامی در برابر اش استفاده کند، این اقدام به نتیجه نخواهد رسید.
آقای نور گفت: ” اگر ارگ از گزینه نظامی در برابر ما استفاده کند و تلاش نماید تا به زور برکناری من را تحمیل کند، از کوتل خیر خانه پیش آمده نمی توانند.”
آقای نور تاکید می ورزد که هر گونه فشار و زورگویی در برابر وی سبب دو پارچه گی ارتش ملی خواهد شد، و این کار بر وضعیت اثر ناگوار خواهد گذاشت.
وی بیان داشت:” آوردن هر گونه فشار برای برکناری من سبب دو پارچه گی ارتش خواهد شد، چون این نظامیان از خود ما هستند و هیچ گاهی در برابر ما ایستاده نخواهند شد.”
با این حال عطا محمد نور تاکید می ورزد که گفتگو ها برای رسیدن به راه حل با ارگ ادامه دارد و به بن بست نرسیده است، و نرسیدن به یک نتیجه، عواقب ناگوار خواهد داشت.

  پربازدید ترین