• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشر تصویر شلیک سرباز امریکایی بالای یک فرد ملکی در افغانستان جنجال بر انگیز شد

نشر تصویر شلیک سرباز امریکایی بالای یک فرد ملکی در افغانستان جنجال بر انگیز شد

پس از  نشر تصویری که نشان‌دهنده شلیک گلولۀ یک سرباز امریکایی بالای یک فرد ملکی در افغانستان‌، جنجال‌های تازه‌یی خلق شده‌است.
به تازه‌گی تصاویری از طریق انترنت به نشر رسید که نشان می‌دادند، یک سرباز امریکایی بالای یک راننده‌ ملکی شلیک می‌کند، اما این معلوم نیست که این حادثه در کدام ولایت افغانستان رخ‌داده‌است.
این حادثه زمانی صورت گرفته که نیروهای امریکایی در یکی از ولایت‌های افغانستان در یک عملیات ضد تروریستی اشتراک نموده و در نتیجۀ یکی از اعضای آنان، دست به این اقدام زده و سپس آن‌را از طریق انترنت همه‌گانی می‌سازد.
گفتنی‌ست که تا هنوز از سرنوشت فرد ملکی، اطلاعات در دست‌رس نیست و این هم واضح نشده که سرباز امریکایی به کدام دلیل دست به این اقدام زده‌است.
 شبکۀ خبری فاکس نیوز به نقل از مقام‌های مرکزی نیروهای امریکایی در همین ارتباط گزارش داده که آنان از این موضوع آگاهی یافته‌اند و بررسی‌‎های شان در این مورد آغاز کرده‌اند.
این مسؤولان هم‌چنان گفته‌اند که امریکا از این ناحیه سخت متاثر شده و این موضوع را با جمیز متیس، وزارت دفاع آن کشور نیز شریک کرده‌اند.
جنرال جوزف وتل، فرنان‌دۀ مرکزی نیروهای امریکایی گفته است، تصویر نشر شده که نشان‌دهنده شلیک یک سرباز امریکایی به سوی یک فرد ملکی‌ست، نیروهای ایتلاف، حکومت افغانستان و شهروندان افغان و امریکا را سخت خفه کرده و نشان‌دهندۀ آن است که تمام سربازان امریکایی بی‌رحم‌اند.
او اضافه کرده که باید مخاطبان ما این گونه فکر نکنند، زیرا این تصاویر نمی‌توانند که از ماموریت مسلکی و انسانی نیروهای ما در افغانستان نماینده‌‌گی کنند.
 گفتنی‌ست که تا هنوز دولت افغانستان در این مورد واکنش نشان نه‌داده‌است.
قابل ذکر‌ست که قبل از این نیز، چنین حادثه‌های از سوی سربازان امریکایی در افغانستان صورت گرفته‌است.

  پربازدید ترین