• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایجاد 11 هزار باغچه ی خانه گی برای 8 هزار و 500 خانم

ایجاد 11 هزار باغچه ی خانه گی برای 8 هزار و 500 خانم

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای خود برای تقویت و حمایت بانوان روستایی 11هزار باغچه‌ی خانه‌گی را برای 8 هزار و 500 بانو در سراسر کشور توزیع و نصب کرده است.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت: “هدف از توزیع این باغچه‌ها این است که بانوان بتوانند در پرورش سبزی و «ترکاری»، ایجاد مصونیت غذایی و بلند رفتن سطح اقتصاد خانواده‌ها سهم بگیرند و با دریافت کمک‌ها، رهنمایی‌های وزارت و توانایی‌های خودشان، خانواده‌های‌شان را با کشت‌وکارهای کوچک به سوی خودکفایی سوق بدهند.”
سخنگوی وزارت زراعت می‌گوید که این وزارت هم‌چنان برای بهبود حاصلات بانوان، برای آنان بذرهای آزمایش‌شده‌ی سبزی و ترکاری توزیع کرده است.
بانوان از این باغچه‌های خانه‌گی برای کشت و برداشت سبزی‌ها و ترکاری‌های مختلف استفاده می‌کنند که با استفاده از این باغچه‌ها، مصونیت غذایی خانواده‌های این خانم‌ها 70 درصد بهبود یافته است.
هم‌چنان از دَرَک فروش سبزی‌ها و ترکاری‌های تولید شده از این باغچه‌ها، اقتصاد این خانواده بالای 60 درصد رشد کرده است. به میان آمدن خودکفایی و تنوّع غذایی، از دیگر مزیت‌های ساخت این باغچه‌های خانه‌گی در این خانواده‌ها است.
وزارت زراعت در نظر دارد سطح این فعالیت‌های خود را گسترش دهد و برای بهبود وضعیت خانواده‌ها، با این پروژه‌ها خانم‌ها را نیز به کار و رشد اقتصاد خانواده‌های‌شان وادارد.

  پربازدید ترین