• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

به خاطر یک شخص حکومت افغانستان را به هم نریزید

عطامحمد نور یک بار دیگر در سخنرانی اش در بلخ گفت که من والی هستم و والی باقی خواهم ماند و کسی توان برکناری من را از ولایت بلخ ندارد. این طرف هم حکومت می گوید که ما والی خود را انتخاب کرده ایم و روان خواهیم کرد.
عبدالوالی نیازی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «حاشیه خبر» در خصوص وظیفه حکومت در برابر عطامحمدنوربیان داشت: اگر حکومت افغانستان عطانور را به عنوان یک والی می شناختند و به عنوان یک والی با وی برخورد می کردند عطانور حقی نداشت که اعتراض کند، مامور حکومت بود، همان روزی که حکومت وی را نخواست مانند دیگر والی ها باید کنار می رفت. اما سوابق این حکومت، کارکردهای آن نشان می دهد که اینها استاد عطا را به عنوان یک قضیه، قدرت و طرف یک تیم شناخته اند و حالا مجبور هستند که نازش را قبول کنند.
وی افزود: به همان دلیل به جای اینکه امروز به جنگ پیش بروند و زور بگویند افغانستان بسیار رنج دیده است هر روز قتل و کشتار و خون را توسط طالبان و داعش را در افغانستان شاهد هستیم، خوب است که رییس جمهور افغانستان و داکتر عبدالله از نرمش کار بگیرند و هر کسی را که استادعطا راضی است همان را به عنوان والی بلخ روان کنند. آسمان به زمین نمی رسد و هر کسی باشد دشمن این وطن نمی تواند باشد. به خاطر یک شخص حکومت افغانستان را به هم نریزد.

  پربازدید ترین