• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دولتمردان زنان را تنها تا پای صندوق های رأی می خواهند

با نزدیک شدن به انتخابات، زنان و جوانان بخش اعظم حمایت های ظاهری و لفظی و قول مساعد تلاش برای ارتقای جایگاه شان در جامعه را به خود اختصاص می دهند  
نخستین جشنواره زنان موفق در کابل برگزار شد.
هر از گاهی با موضوعیت و ارتباط یا بی ربط و بدون هیچگونه موضوعیتی، زنان و نقش و جایگاه آنان در جامعه افغانستان اعم از رسانه ها و اخبار و میزگردهای نهادهای مدنی و اظهارات مردان سیاسی، پر رنگ نمی شود بلکه دسیسه و بازیچه قرار می گیرد!
آزادی و حقوقی که به یکباره بعد از قریب به دو دهه فشار و تنگنا به زنان افغانستانی داده شد؛ متاسفانه نتوانست همسو و همگام با مطالبات و ظرفیت های این قشر آسیب پذیر و البته احساساتی باشد و در نتیجه افزایش بی رویه ی طلاق ها، فرار از خانه، پناه بردن به خانه های امن، دوستی های خیابانی، فحشا و تن فروشی ها و غیره را شاهد بودیم که ...
که همگی و بلا استثنا تحت تاثیر و نشأت گرفته از تبلیغات سیاه و بزرگنمایی بیش از حد غربی ها از مشکلات جامعه ی زنان افغانستان و شاخ و برگ دادن به روال مرسوم و سبک زندگی نیمی از مردم ملکی افغانستان بود که با آن خود گرفته بودند و متاسفانه باز هم ملعبه و بازیچه ی فرافکنی های غربی و برخی غربزده های افغانستانی قرار گرفته اند.
مساله ی رد صلاحیت نرگس نهان بعنوان تنها وزیر زن معرفی شده از میان 12 نامزد وزیر، به شدت مورد سوء استفاده و بازیچه ی چهره های شاخص سیاسی و رسانه ها و نهادهای مدنی قرار گرفته است تا با حمایت های لفظی و موقتی از مقام و جایگاه و ارزش والای زن در جامعه و بویژه حق حضور در ارگ، از یکدیگر سبقت بجویند.
این درحالی است که همواره با نزدیک شدن به انتخابات و داغ بودن تنور شعارها و وعده و وعیدهای پوچ و توخالی، زنان و جوانان بخش اعظم حمایت های ظاهری و لفظی و قول مساعد تلاش برای ارتقای جایگاهشان در جامعه را به خود اختصاص می دهند و با گذر از انتخابات، بزرگترین بازماندگان و ناکامان در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی تحصیلی هستند.
اینجا است که به یکباره همه پرده ها فرو می افتد و همه ی متظاهران و لفاظان دیروز، از حامیان سینه چاک و مدافعان حقوق زنان تبدیل به منتقدان و خرده گیرانی می شوند که مدعی هستند زنان افغانستان پا را از گلیم خود فراتر نهاده اند و می بایست پاسخ دندان شکنی برای زیاده خواهی و مطالبات ناحق شان داده شود.

  پربازدید ترین