• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار طالبان به امریکا در مورد فرستادن سربازان خاص به افغانستان

هشدار طالبان به امریکا در مورد فرستادن سربازان خاص به افغانستان

پس از نشر گزارش‌‎ها در مورد فرستان عساکر تازه نفس به افغانستان از سوی امریکا، گروۀ طالبان با نشر بیانیه‌یی گفته‌است که اگر واشنگتن با یک صد هزار سربازهم وارد میدان گردد، برنده نخواهد شد.
ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی طالبان می‌گوید، امریکا که توسط یک صد هزار عسکر خود در جنگ افغانستان برندۀ میدان نبرد نه شد، به چند صد هم نمی‌شود.
سخن‌گوی طالبان می‌گوید که شایعات فرستادن 700 سرباز از نیروهای خاص اقدام تبلیغاتی امریکا و متحدینش می‌باشد که سعی دارند به عساکرش مورال باختۀ خود، روحیه بدهند.
گروۀ طالبان گفته‌است که رییس جمهور امریکا باید از شکست و ناکامی‌های 16 ساله در افغانستان عبرت گیرد و بیش‌تر از این در قربستان امپراطوری‌ها، بخت شوم خود را آزمایش نکند.
این گروه گفته است که صد ها از افراد نفوذی وابسته به طالبان در انتظار آن زمان‌اند که با عساکر امریکایی مواجه شوند و شاجورهای اسلحۀ خود را در آن‌ها خالی نمایند.
این درحالی‌ست که یک روزنامۀ نظامی به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده بود که واشنگتن به زودی 700 سرباز تازه‌ نفس و خاص به افغانستان می‌فرستد تا با نیروهای امنیتی افغانستان در جنگ هم‌کاری نمایند.
در عین حال فرمان‌دۀ نیروهای امریکایی در افغانستان گفته‌اند که زمینۀ جابه‌جای آنان نیز در سراسر این کشور فراهم شده‌است.

  پربازدید ترین