• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

لاف های این گرگ پیر بی دندان را بخوانید

حکمتیار: «آمریکایی ها از جنگ افغانستان سود نمی برند؛ «شهید» می دهند و مصارف گزاف متقبل می شوند». دروغ های شاخدار حکمتیار با تلویزیون «جیو نیوز» را که در دسامبر 2017 صورت گرفته باید شنید.

فرازهایی از سخنان پوچ و لاف های "رامبویی" گلبدین با تلویزیون جیو نیوز رسانه ی ارباب پاکستانی حکمتیار:
1) از جنگ افغانستان ایران صرفا بسیار سود می برد. مدیریت جنگ در دست ایرانی ها است. این جنگ روزی دامن این کشور را می سوزاند.
2) ایران نقش اساسی در حمایت آمریکا در اشغال افغانستان دارد.
3) پاکستان قربانی جنگ افغانستان است و این کشور در ثبات افغانستان منافع خود را می بیند.
4) آمریکا از جنگ افغانستان سود نمی برد زیرا سربازان شان شهید می شوند و میلیون ها دالر مصارف می کنند.
5) من را بعد از سقوط مزار بدست طالبان استاد ربانی تحت نام جلسه از بدخشان به تاجکستان برد و در آنجا ایرانی ها تحت بهانه ای من را به ایران اختطاف کردند. من در ایران پناهنده سیاسی نبودم بلکه بحیث زندانی سیاسی بودم.
6) بعد از سقوط حکومت طالبان ایران می خواست که من را به آمریکایی ها تسلیم کنند ولی من شب هنگام از تهران فرار کردم خود را صبح وقت به افغانستان رساندم.
7) آمریکایی ها اولین حمله درون drone را بر من در دره شیلگر انجام دادند و جوایز برای گرفتاری من گذاشتند.
8) بعد از یازدهم سپتامبر آمریکایی ها با من تماس گرفتند که در اشغال افغانستان با آنها همکاری کنم. من نکردم و علیه شان جهاد اعلام کردم.
9) من در طول این مدت هیچ وقت به پاکستان نرفتم و در افغانستان علیه خارجی ها جهاد می کردم. یکی از دوستان پاکستانی ام به من خبر داد که به پاکستان نروم پاکستانی ها من را به آمریکایی ها تسلیم می کنند.
10) آمریکایی ها 16 سال تمام کوه ها و خانه ها و روستاها را دنبال من می گشتند. حتی حالاتی هم پیش آمد که من صدای آمریکایی ها را از نزدیک می شنیدم، گاهی بود که من بالای تپه می بودم و آنها پایین تپه و گاهی دیگر من پایین تپه می بودم و آنها بالای تپه ولی نتوانستند من را پیدا کنند.
11) من نمی خواستم بندر چاه بهار جایگزین بندر کراچی شود.
12) من حاضرم میان افغانستان و پاکستان میانجیگری کنم.
13) همه از انتخابات می ترسند غیر از حزب اسلامی زیرا آنها در انتخابات می بازند. آنها بحیث لوی جرگه (مجلس بزرگان) را پیش می کشند و یا سقوط حکومت اشرف غنی را. من مخالف لوی جرگه (مجلس بزرگان) هستم.
14) هیچ کس نمی تواند رییس جمهور افغانستان بدون حمایت حزب اسلامی شود.
15) از 7 نفر عضو کمیسیون انتخابات 4 نفر آن عضو حزب اسلامی هستند و یا طرفدار ما.

واقعیت این است که همه به لاف ها و خود بزرگ بینی این گرگ پیر بی دندان آشنا هستند. داستان اختطاف او توسط ایرانی ها از تاجکستان تا فرار او از زندان ایران و جنگ او با قدرت های خارجی در کوه های افغانستان که مجهز با پیشرفته ترین وسایل استخباراتی و نظامی هستند الهام گرفته از رامبوی آمریکایی است. این در حالی است که در تاریخ 8 ثور امسال که همه سر گرم جشن پیروزی مجاهدین در فتح کابل و شکست گلبدین و آی آس آی بودند، شب هنگام آی اس آی حکمتیار را توسط هلیکوپتر از کمپ شمشتو آورد در لغمان پایین کردند و از آنجا آمریکایی ها توسط هلیکوپتر به جلال آباد آوردند و سپس با ساز و آواز بر سر فرش قرمز در ارگ کابل نزد اشرف غنی پایین کردند. حالا شب و روز این گرگ پیر بی دندان از لانه خود در دارالامان کابل زوزه انتقام و داستان سرایی می کند. با نبود ابر شیر هندوکش و ضعف بازماندگان او چقدر فضای سیاسی افغانستان شغالی شده حتی امیر گرگان بی دندان و روباه های فراری پیش از هر وقت دیگر گستاخ تر شده اند.

هارون امیرزاده

  پربازدید ترین