• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله: با ارتقای ظرفیت زنان می توان اساس یک آینده بهتر را گذاشت

عبدالله: با ارتقای ظرفیت زنان می توان اساس یک آینده بهتر را گذاشت

رییس اجراییه کشور میگوید که با ارتقای ظرفیت زنان می‌توان اساس یک آینده بهتر را گذاشت.
در خبرنامه اى که از سوى ریاست اجرائیه به رسانه‌ها مواصلت شده، آمده است که مسوولان و آموزگاران بخش‌های مختلف پروموت (توانمندسازی زنان) نتایج کار و دستاوردهای‌شان را در سال 2017 با رییس اجراییه کشور در میان گذاشتند.
منبع افزوده است که داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز دوشنبه (25 جدی) که در نشست مشترک با مسوولان اداره انکشافی ایالات متحده امریکا (USAID) و پروموت سخن می‌زد، از موفقیت این برنامه در راستای ارتقای ظرفیت زنان ستایش کرد.
در این برنامه، مسوولان و آموزگاران پروموت نتایج برنامه‌های‌شان را در سال 2017 برای ارتقای زنان در عرصه‌های اقتصادی، کارمندان دولتی، مهارت‌های رهبری، جامعه مدنی و مشارکت آنها، به جلسه گزارش دادند.
آنان گفتند که برنامه پروموت در چهار بخش؛ حمایت از زنان در عرصه اقتصاد، حمایت از زنان در دولت، توسعه و رهبری، جامعه مدنی و مشارکت تقسیم بندی و تطبیق شده است.
آموزگاران پروموت افزودند که تا حال برای 40000 زن و دختر خانم خدمات آموزشی و کاریابی ارایه شده‌اند و قرار است که این رقم تا سال 2020 به 75000 هزار تن افزایش یابند.
در این برنامه، برخی از کارموزان برنامه‌های پروموت حضور یافته و در جلسه روی اهمیت و تاثیر آن در زندگی و محیط کارشان صحبت کردند.
هربرت اسمیت رییس اداره انکشافی ایالات متحده امریکا در افغانستان از حمایت دوام‌دار رییس اجراییه کشور در ارتباط به پروموت سپاس‌گذاری کرد و گفت که این یک فرصت خوب برای بهبود و ارتقای ظرفیت زنان در افغانستان است تا مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.
سپس، رییس اجراییه کشور گفت که هر رکن این برنامه نتیجه‌بخش و موثر واقع گردیده است؛ اما نتایج آن نباید تنها به کارموزان پروموت خلاصه شود.
عبدالله میگوید: "مثال‌های خوبی از کارموزان پروموت داریم که در توسعه و پیشرفت جامعه‌شان سهم گرفتند. در واقع این برنامه زمینه‌ساز توسعه ‌پایدار در کشور می‌باشد."
رییس اجراییه کشور به مسوولان پروموت گفت که هرگاه مشکل و یا پیشنهادی داشتند، مستقیماً با ایشان شریک سازند تا به زودی اقدام لازم صورت گیرد.
موصوف تاکید کرد که با سرمایه‌گذاری روی رشد و ارتقای ظرفیت زنان، می‌توان اساس یک آینده بهتر را گذاشت و به ثبات کشور کمک کرد.
رییس اجراییه کشور گفت که تمام زنان افغانستان نمی‌توانند که جزء برنامه‌های پروموت باشند، ولی این امکان وجود دارد که مستفید شونده‌گان آن تجارت و داشته‌های‌شان را با دیگران شریک سازند.
در اخیر عبدالله اطمینان داد که با تمام توان برا ایجاد سهولت، مشارکت و رشد زنان در عرصه‌های مختلف تلاش می‌ورزد و از هرگونه کمک ممکن دریغ نخواهد کرد.

  پربازدید ترین