• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نور به ارگ: با حزب اسلامی توافق نامه امضا کردی، اما با ما ننگ می دانی

نور به ارگ: با حزب اسلامی توافق نامه امضا کردی، اما با ما ننگ می دانی

عطا محمد نور، والی پیشین بلخ در جریان یک سخرانی در جمع هوادرانش گفت که حکومت مرکزی "نمی‌خواهد" با جمعیت اسلامی توافق‌نامه‌ای امضا کند.
آقای نور در مراسم دیروز، سه‌شنبه 26 جدی، در بلخ گفت: "با حزب اسلامی که انتحار و انفجار داشت، توافق‌نامه‌ امضا کردی، کار خوبی کردی، اما چرا امضای توافق‌نامه ما جمعیت اسلامی را ننگ می‌دانی".
او گفت که به گونه‌ی غیرمستقیم باخبر شده که به هیات مذاکره‌کننده‌ جمیعت اسلامی گفته شده است که "بدون امضای توافق‌نامه، هر چه که توافق کردیم، عملی می‌کنیم". او با اشاره به توافق‌نامه‌ی تشکیل حکومت وحدت ملی گفت که چگونه می‌توان اعتماد کرد.
آقای نور گفت که هنوز مذاکره‌ میان هیات جمعیت اسلامی و ارگ جریان دارد و او منتظر نتیجه‌ی آن است.
ریاست جمهوری هنوز به گونه‌ی صریح به گفته‌های اخیر آقای نور واکنش نشان نداده است.
والی پیشین بلخ گفت که هیات‌ها با جنرال دوستم، محمد محقق و جنرال عبدالرازق صحبت کرده است که آنان حمایت‌شان را از آقای نور پایان دهند.
آقای نور گفت: "معاون اول رییس جمهور با مشکل‌ها مواجه شده است. برایش گفته می‌شود که خارجی‌ها قبول ندارند به افغانستان برگردی و سپس هیاتی فرستاده و گفته می‌شود که ایتلاف نجات برای افغانستان را رها کن، آن وقت برگشته می‌توانید".
عطا گفت که هیاتی نزد محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت رفته و از او خواسته است که "ایتلاف را رها کن، تمام وزارتخانه‌هایتان را دوباره برایتان می‌دهیم".
به گفته‌ی آقای نور، هیاتی نزد فرمانده امنیه کندهار نیز رفته و از او خواسته است که "اگر از بلخ حمایت نکند، در مقامش باقی می‌ماند". او گفت که حتا مکتوب برکناری آقای عبدالرازق "امضا شده است".
والی پیشین بلخ مدعی شد که هیات‌ها به جنرال دوستم، محمد محقق و جنرال عبدالرازق گفته است که جمعیت تنها برای سهم خود تلاش می‌کند و کاری به شما ندارد.
آقای نور گفت: "این بازی‌های چند بعدی افغانستان را به طرف بحران بیشتر سوق می‌دهد".

  پربازدید ترین