• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بهره بردارى 24 باب مکتب در ولایت پکتیکا

بهره بردارى 24 باب مکتب در ولایت پکتیکا

مسوولان ریاست معارف ولایت پکتیکا می گویند که 24 باب مکتب به مصرف شخصى 22 ملیون افغانى رییس جمهور اشرف غنى، ساخته و بهره بردارى سپرده شده است.

الیاس وحدت والى پکتیکا گفت: در حقیقت این 22 ملیون افغانى براى ساخت و ساز شش باب مکتب پخته در صلاحیت آنان قرار گرفته بود، اما آنها طرح ساخت و ساز 24 مکتب به شکل خامه را به رییس جمهور غنى آرایه کرد که بعداً این طرح از سوى رییس جمهور نیز تایید شد.

محمد کریم اتل سرپرست ریاست معارف این ولایت گفت، که این مکاتب در مرکز و چند ولسوالى این ولایت ساخته شده که بعد از این، هزاران متعلم در یک محیط مناسب به آموزش هاى خود ادامه میدهد.

عیدمحمد یکى از معلمین مکتب توده چینه ولسوالى متاخان این ولایت به گفت که قبل از این متعلمین مکتب زیر درختان درس میخواندند که در روزهاى باد و بارانى مجبور بودند که متعلمین را مرخص نمایند، اما حالا این مشکل شان رفع شد.

قابل ذکر است، پکتیکا در حال حاضر 350 مکتب دارد که بیش از نیم آن (حدود 60 در صد) ساختمان ندارد و مردم این ولایت خواستار اعمار ساختمان براى مکاتب متباقى میباشد.

شرکت “اپل” که بیشتر در حوزه ساخت انواع ابزارهای الکترونیک و تجهیزات کامپیوتری و گجت ها شهرت دارد، اعلام کرده است که قصد دارد سریالی جنگی با نام “دیدن” می سازد.

  پربازدید ترین