• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دولت برای بازسازی سوریه به کمک آمریکا نیازی ندارد/ حضور نظامی آمریکا در سوریه فقط برای حمایت از داعش است

دولت برای بازسازی سوریه به کمک آمریکا نیازی ندارد/ حضور نظامی آمریکا در سوریه فقط برای حمایت از داعش است

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد آمریکا با حضور نظامی خود در این کشور فقط در پی حمایت از داعش است؛ گروه تروریستی ی که در دوران ریاست جمهوری پیشین آمریکا شکل گرفت.
یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که امور داخلی هر کشور، حق انحصاری ملت همان کشور است و در نتیجه هیچ کس حق ندارد در این خصوص اظهار نظر کند؛ زیرا این مسئله نقض حقوق بین الملل است.
این منبع در واکنش به اظهارات «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا گفت: حضور نظامی آمریکا در اراضی سوریه غیر قانونی بوده و نقش آشکار حقوق بین المللی و تجاوز به حاکمیت ملی سوریه است.
به گفته این منبع، حضور نظامی آمریکا و اقدامات دولت این کشور با هدف حمایت از گروه تروریستی داعش است؛ گروهی که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا آن را به وجود آورد.
خبرگزاری سانا به نقل از وزارت خارجه سوریه گزارش داد که هیچ گاه هدف دولت آمریکا نابودی داعش نبوده است.
این منبع تأکید کرد که دولت به یک دلار از آمریکا برای بازسازی سوریه نیازی ندارد؛ «زیرا این دلار به خون مردم سوریه آمیخته شده است» و از این کشور برای مشارکت در بازسازی دعوتی به عمل نیامده است؛ «چرا که سیاستهای دولت آمریکا فقط نابودی و درد و رنج به بار آورده است».
تیلرسون روز گذشته در نشستی در اندیشکده «هوور» به تشریح راهبرد کشورش در قبال سوریه پرداخت و مدعی شد که نیروهای آمریکا در سوریه می‌مانند و هدف واشنگتن از بین بردن نفوذ ایران است(جزئیات بیشتر).

  پربازدید ترین