• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا باید به وزیر دفاع یک رتبه فوق العاده و به استانکزی و وزیر داخله مدال خدمت داد؟!

چرا باید به وزیر دفاع یک رتبه فوق العاده و به استانکزی و وزیر داخله مدال خدمت داد؟!

بعد از حمله به هوتل اینترکانتیننتال کابل به طارق شاه بهرامی به وزیر دفاع باید یک رتبه فوق العاده داده و به استانکزی و وزیر داخله مدال خدمت بدهند.
می رویم به حاشیه ی چند سخنی با فاشیزم قبیله؛ اشرف غنی، اتمر و دار و دسته اش که می خواهند هرچه زودتر عطامحمد نور (والی برحال بلخ) از مقام اش کنار برود به دنبال چه اند؟ این پایتخت کشور است در چند کیلومتری زیستگاه اشرف غنی قرار دارد بببنید با چه حال و روز درگیر است. اکنون که این زی ها خواستار برکناری هرچه سریع تر استاد عطا اند بنابر کدام شایستگی اینها استاد عطا از مقام اش کنار برود و بلخ را با دو دست به زی ها (طالبان و داعش) تسلیم کند؟
اگر شما اینقدر ناتوان هستید که تامین امنیت مرکز را کرده نمی توانید بنابراین کدام عقل سلیم این را می پذیرد؟ استاد عطایی که عامل این همه ترقی، امنیت، رشد اقتصادی و اجتماعی و... بلخ بوده است در شرایط کنونی که من در پایتخت امن نیستم با واگذاری بلخ به شمایان فاشیست آنها در بلخ امن باشند؟ اینگونه اندیشه های بی نتیجه ی بغض گونه را از خود دور کنید تا به ده درصد هم که شده امنیت در بلخ تامین باشد. این پروژه میلیون دالری که قصد دارید با برکناری استاد عطا با خون اقوام غیر افغان تمام کرده و به جیب بزنید.
من از همین اکنون برایتان می گویم که این پروژه را فسخ کنید چون اکنون دیگر زمان عبدالرحمان خان و نادر غدار، آن دولت های تک فومی و خود مختار مستبد، آن اخراج کردن ها و راندن اقوام از مناطق اجدادی شان، آن ستم ها و سر بریدن های غیر افغان ها و... به پایان رسیده است. دیگر به فکر حکومت پشتونیزم نباشید تا اینجای کارتان مردم از شما جز رنج، پایمالی حقوق شان، ستم بر خودشان، خاموش سازی صدای عدالت خواهی شان، به رگبار بستن شان و... ندیده اند پس تا اینجای کار که دیگران به شما امتیازات بی شماری بخشیده اند و در مقابل جایگاه تان احترام قایل بوده اند بیایید شما هم به جایگاه واقعی دیگران احترام بگذارید به آنها نگویید ما هستیم.
در پی آنان توطیه نکنید، در پی میخ سازی خود نباشید چرا که سپس امکان ندارد آن همه ستم و پایمال کردن حقوق دیگران و این خواست ها به لبه پرتگاه هست که با دستان عدالت خواه به پایان خواهد رسید هر قوم حق دارد تا سرنوشت خودش را خودش تعیین کند نه تو ای افغان ستمکار پس به حق و جایگاه دیگران احترام بگذارید تا دیگران هم به حق و جایگاه تان احترام کنند. زمان اش رسیده است تا به ستم ملت افغان بر سایرین مهر خاتمه بزنیم و سپس سرنوشت خود را به دست خود ما تعیین و مشخص کنیم نباید بعد از این دیگران در مورد ما تصمیم بگیرند.

ادریس خراسانی

  پربازدید ترین