• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تروریستان را با سربازان وطن اشتباه نگیرید (عکس)

طالبان تصاویر 5 تن از عاملان حمله به هوتل کانتیننتال کابل را منتشر کرد.
این پنج نفر در عکس مهاجمان تروریست اند که با آرامش خاطر در کانتینانتال غذای سفارشی را خورده و بقول فهیم صابر دست بکار شدند.
1. این بار اول نیست که مهاجمان تروریست با سوء استفاده از یونیفورم رسمی نیروهای دفاعی کشور حمله می‌ کنند و فاجعه خلق می‌ کنند. بارها و بارها با همین روش بر مردم ملکی و نهادهای امنیتی حمله شده است. اگر چهره‌های مشکوک از درون نظام پشت این فجایع نیستند چرا تدبیری برای جلوگیری به اجرا گذاشته نمی‌ شود؟ پاسخ مسوولین نهادهای امنیتی و سیاستگذاران عرصه امنیت چیست؟
2. همین چند روز گذشته مختار وفایی یک مجموعه عکس را روی صفحه اش منتشر کرد که پرچم سیاه داعش بر رینجر و هاموی اردو افراشته بود و یونیفورم پوش های تا دندان مسلح، سوار بر چنین نفربرهای نظامی بودند. پرسش وفایی این بود که مردم پس از این چطور تشخیص بدهند که چه با چه است و کی با کی! بازتاب آن تصاویر گسترده بود اما هیچ نهادی یک پاسخ درست و درخور به مردم نداد. با یک ساده سازی در صورت مساله همه چیز را ختم بخیر شده اعلام کردند.
3. نهادهای کشفی در این خصوص چه کرده اند و چه می‌ کنند؟ چرا قدرت امنیت ملی در کشف و خنثی سازی چنین فجایع خونین به تحلیل رفته است؟ اگر تحلیل نرفته است پس این همه چیست؟ یکی باید پاسخ بدهد که دستگاه امنیت ملی ما را چه شده که شکاف ها و حفره های امنیتی تا این حد باز، نفوذپذیر و غیرقابل کنترل شده است؟
4. همه نور چشمی های که وحشت خلق کردند نه از زیرزمین سبز کرده اند و نه از هوا بر پشت بام کانتینانتال پایین شده اند. چه کسی و چگونه پنج مهاجم تا به دندان مسلح را به کانتینانتال رسانده است؟

  پربازدید ترین