• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ابراهیمی از ریاست پارلمان تا قاچاق مواد مخدر و زمین خواری

ابراهیمی از ریاست پارلمان تا قاچاق مواد مخدر و زمین خواری

اگر غنی در حد و اندازه یک تیوریسین به ریاست جمهوری رسید بنا به سیستم فاسد این نظام، ابراهیمی هم فرصت ریاست پارلمان را برای سال ها می یابد و بدل به رهبری می شود در ناامنی، قاچاق و اختطاف.
ابراهیمی در مقام ریاست پارلمان در کنار ضعف کاری، رسوایی بزرگی در کارنامه دارد که شوک بزرگ مجلس بود اما اکنون از سوی نماینده ولایت قندوز متهم به قاچاق مواد مخدر، دست داشتن در ناامنی و هر اختطاف و غصب زمین در این ولایت شد، اتهامی سنگین که می تواند منجر به برکناری وی شود.
ولایت قندوز یادآور دو بار سقوط در یک سال و کشتار بی رحمانه طالب در قحطی تکان دهنده آن است اما این ولایت که همواره مورد بی اعتنایی حکومت قرار دارد در احاطه گروه های هراس افکن به دست عوامل ارگ همچنان ناامن می باشد.
اینکه رییس مجلس در قندوز مشغول قاچاق مواد مخدر است، دلالان در ادارات گماشته می شود و ملیشه های وابسته به وی در شاهراه ها از مردم باج می گیرد در صحن علنی مجلس و توسط نماینده این ولایت ابراز شد که پس از فساد گسترده ابراهیمی و ابراز تروریست دوستی های نمایندگان در کنار معامله بر سر رای های اعتماد، نشان می دهد جز انحلال پارلمان راهی دیگر باقی نمانده است.
این در حالی است که باید انتخابات پارلمان در تابستان سال آینده برگزار شود و با توجه به کمیسیون انتخابات زمین گیر با اعضای وابسته به ارگ در عدم اصلاحات انتخاباتی و معضل شناسنامه های الکترونیک، پارلمان آینده بهتر از برحال نخواهد بود و ارگ اجازه به ریاست رسیدن فردی با صلاحیت در مجلس را نمی دهد.
اتهام های وارده بر رییس پارلمان همزمان با آغاز تعطیلات زمستان مجلس جز براندازی آشوبی دیگر در آن و تداوم ریاست وی، نتیجه ای نخواهد داشت اگر آن تعداد اقلیت با صلاحیت مجلس همچنان در برابر سلطه گری ارگ و فساد گسترده مجلس اقدامی جز اعتراض در سخنرانی ها نداشته باشند.
زمانیکه در برابر رسوای بزرگ فساد و افشای پول های کلان دزدی ابراهیمی و عدم بازگرداندن آن، وی همچنان در ریاست مجلس حضور و توان ناامن کردن یک ولایت با قاچاق مواد مخدر را دارد هیچ اعتنایی به این گونه اتهام ها نمی کند.
قبیله گرایی، دلیل اصلی شکست های این سرزمین و به قدرت رسیدن خاین و معامله گر می باشد، در نبرد میان پشتون و تاجیک برای رسیدن به ریاست پارلمان به یکباره ابراهیمی که حتی در حد و اندازه یک نماینده نمی باشد فرصت ابراز وجود می یابد و سال ها در این مقام هم با فساد به بقای خود ادامه می دهد و هم بدل به مهره ای برای ارگ و ریاست جمهوری می شود.
وجود بیشمار نماینده معامله گر و طالب دوست در کنار آلودگی به فساد و قاچاق مواد مخدر نتیجه ای جز تداوم مقام های به مانند وی ندارد که حافظ تداوم حکومتی است که به دست قبیله گرایی چون اشرف غنی اداره می شود.
اینکه قندوز ناامن و از بدخشان تا تخار و هرات سرزمین طالب و داعش می شود، قدرت تروریستان نیست بلکه دست های پیدا و پنهان مقام های از همین نظام در هماهنگی با راس قدرت است.
ابراهیمی تنها نمونه ای کوچک از حکومت فاسد و تروریست پرروی می باشد که حتی مقامی از دل قومیت ازبک در هماهنگی کامل با ارگ می تواند در ریاست پارلمان با وجود دزدی و معامله باقی بماند اما جنرال دوستم به عنوان مهره اصلی مقابله با تروریستان با اتهام و دسیسه حذف و خانه نشین می شود.
افشای به تکرار از دست داشتن نمایندگان در ناامنی مناطق و هماهنگی با تروریستان برای تجارت مواد مخدر سبب برکناری کدام مقام و مقابله با فساد و خیانت شده است که اکنون دلیل هراس از برکناری برای رییس پارلمان شود؟
تقلب گسترده برای به ریاست جمهوری رسیدن اشرف غنی جدای از تلاش های کرزی در حکومت، شبکه وسیعی از معامله ها در ولایت و ولسوالی ها توسط نماینده و بانفوذان محلی صورت گرفت و برهمین مبنا، برای پیروزی در انتخابات آینده، اشرف غنی چشم بر اقدامات آنان می بندد تا صندوق های رای را به دست آورد.
اگر غنی در حد و اندازه یک تیوریسین توانست به ریاست جمهوری در افغانستان برسد نماینده ای ضعیف چون ابراهیمی هم فرصت ریاست پارلمان را برای سال ها می یابد و بدل به رهبری می شود در ناامنی، قاچاق و اختطاف قندوز.

  پربازدید ترین