• چهار شنبه, 19 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هنگام حمله در کابل وزیر داخله سرگرم معرفی برادرش در پست جدیدش بود

هنگام حمله در کابل وزیر داخله سرگرم معرفی برادرش در پست جدیدش بود

منابعی به طلوع گفته در حالی که حملۀ مهاجمان بر هُتل کنتیننتال هنوز به پایان نرسیده بود، وزیر امور داخله سرگرم معرفی برادرش به حیث معاون ریاست استخبارات این وزارت بود.
این کار وزیر داخله اکنون با انتقادهای جدی روبرو شده است.
شماری از اعضای مجلس نماینده گان می گویند که این کار نشان می دهد که مقام های امنیتی تا چه اندازه به تأمین امنیت شهروندان بی پروا اند.
عبدالحی آخند زاده، عضو مجلس نماینده گان در این باره گفت: «اگر وزیر داخله است یا وزیر دفاع است یا رییس امنیت، آنان باید یک ساعت را به فرزندان شان اختصاص بدهند، اما حالا ساعت ها را به مهمانی تیر می کنند.»
در حالی که وزارت امور داخله می گوید که تا کنون هیچ مراسمی برای معرفی کبیراحمد برمک، برادر وزیرامور داخله به حیث معاون استخبارات این وزارت گرفته نشده است، اما تصویرهایی از معرفی او در رسانه های اجتماعی پخش شده اند.
نجیب دانش، سخن گوی وزارت امور داخله در این باره اظهار داشت: «شب تا ناوقت شب جناب وزیر صاحب در محل رویداد و بود فردا نیز تایان این حمله در آن جه حضور داشتند و این گفته ها بی اساس استند.»
در این میان، شماری از شهروندان کشور، بی پروایی های مسؤولان نهادهای امنیتی را  در کار تأمین امنیت به شدت انتقاد می کنند.
عمران مبارز، یک باشندۀ کابل بیان داشت: «یکی را عبدالله تعیین می کند یکی را غنی، آن ها چه در فکر مردم استند.»
گلاب الدین، باشندۀ دیگر کابل نیز گفت: «این قدر خون مردم که می ریزد، این نه از صلاحیت وزیر است و نه از صلاحیت رییس جمهور که نادیده گرفته شود.»
با این حال، شماری از شهروندان و نماینده گان شورای ملی سران حکومت وحدت ملی به کوتاهی در مدیریت بحران در کشور متهم می سازند.
در حمله شنبۀ شب مهاجمان بر هُتل کنتیننتال، دست کم 43 تن جان باختند و بیش از ده تن دیگر زخم برداشتند. مسؤولیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفت.   

  پربازدید ترین