• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مردم به فغان آمده و دولت آنان را مجبور می سازد تا حرکت های گستردۀ سبز و نارنجی را راه اندازی نمایند

مردم به فغان آمده و دولت آنان را مجبور می سازد تا حرکت های گستردۀ سبز و نارنجی را راه اندازی نمایند

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان پس از افزایش حمله‌های گروه‌های تروریستی بر شهر کابل می‌گوید که مردم به فغان آمده و دولت آنان را مجبور می‌سازد تا حرکت‌های گستردۀ سبز و نارنجی را راه‌اندازی نمایند.
عطا محمد نور والی برکنارشدۀ بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی این سخن را در دیدار با شماری از باشنده‌گان ولایت سمنگان اظهار کرده و با انتقاد شدید از کارکردهای دولت در بخش تامین امنیت در کشور گفت که هزاران تن دراین کشور کشته می‌شوند؛ اما رهبران حکومت خم به ابرو نمی آورند.
رییس اجرایی حزب جمعیت گفت همان مقدار پولی را که دولت برای توطیه علیه من، عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، عبدالرازق، همایون همایون، محمد اسماعیل خان به مصرف می‌رساند، آن را برای مهار حمله‌های تروریستان استفاده نماید.
آقای نور خطاب به حکومت و شورای امنیت ملی گفت شرم تان‌باد که دست به چنین یک اقدامی علیه من می‌زنید و از گروه‌های هراس‎‌افگن به اشکال گوناگون حمایت می‌نمایید تا شمال افغانستان را به آتش جنگ مبدل سازند.
عطا محمد نور گفت که ارگ‌نشینان بالای گرده‌های مردم سوار شده و مراجعه هزاران تن همه‌روزه در نزد او حکایت درد و رنج ‌شهروندان آنان را دارد که چقدر از حکومت مرکزی نفرت دارند.
وی رهبران حکومت وحدت ملی را متهم می کند که خون مردم را در سه سال گذشته خشک کرده و می‌خواهند که در یک و نیم سال آینده، نفس مردم نیز بگیرند و خاطر نشان‌ساخت که اگر زنده باشد، آنان را نخواهد گذاشت که باردیگر به چوکی ارگ و سپیدار تکیه زنند.
وی نیز از نماینده‌گان شورای امنیت سازمان ملل متحد که به افغانستان سفر کرده نیز انتقاد می‌کند و افزود که آنان پیام‌های تهی خالی و پر از دروغ را با خود برده؛ زیرا آنان با مردم صحبت نکرده و چند تن از افراد تشریفاتی اطلاعات غلط را به آنان نه داده‌ اند.
وی گفت که جامعه‌جهانی ام‌روز کجاست که داد از دیموکراسی می‌زند و افزود که آیا آنان می‌داند که در افغانستان چه می‌گذرد و علاوه کرد که کشورهای خارجی باید از خود پرسان کنند که نتیجه خون ریختن آنان کجا شد.

  پربازدید ترین