• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در اوج ناامنی ها؛ آلمان 10 مهاجر افغان را امروز اخراج می کند

در اوج ناامنی ها؛ آلمان 10 مهاجر افغان را امروز اخراج می کند

گزارش‌ رسانه‌های آلمانی می‌رساند که دولت آن کشور در اوج ناامنی‌ها در شهر کابل و سایر ولایت‌های افغانستان، 10 مهاجر افغان را امروز( سه‌شنبه، 3 قوس) از جرمنی اخراج می‌کند.
در همین ارتباط، دویچه‌وله به نقل از خبرگزاری دی‌پی‌آ، آلمان گزارش داده که اشتیفان دونالد، سخن‌گوی شورای مهاجرت ایالت بایرن گفته که این ایالت، 8 شهروند مهاجر افغان را به کابل می‌فرستد.
در عین حال در گزارش آمده از 10 مهاجر که قرارست ام‌روز به کابل انتقال داده شوند، یک تا آن از ایالت بادن وورتمبرگ و یک مهاجر دیگر از ایالت نوردراین و یستفالن نیز اخراج می‌شود.
سخن‌گوی شورای مهاجرت ایالات بایرن اما گفته از هشت مهاجر افغان از این ایالت، در مورد یک نفر آن از نگاه حقوقی شک و تردید زیادی وجود دارد، زیرا این شخص در حال حاضر در یک مرکز بیماری‌های روانی بستر است.
دونالد گفته دو تن از 10 فرد که قرارست به کابل انتقال داده شود، دلیل اخراجی‌اش مرتکب شدن به جرم جنسی و فردی دیگر به صورت تکراری از قانون اقامت تخطی کرده‌، می‌باشد.
مسؤولان تا هنوز هویت 10 شهروندان که به کابل انتقال داده می‌شوند را فاش نکرده و دلیل اخراج هشت تن دیگرشان نیز معلوم نیست.
این افراد در حالی توسط دولت آلمان اخراج می‌شوند که ناامنی در شهر کابل و ولایت‌های افغانستان به شدت افزایش یافته و هیچ هفته‌یی نیست که افراد ملکی در این کشور کشته و یا هم زخمی نگردند.
تنها در جریان هفتۀ جاری درحمله مهاجمان مسلح بر هوتل انترکانتیننتال در شهر کابل، ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند که مسؤولیت آن را طالبان بر دوش گرفته‌‌اند.
گفتنی‌ست که تا هنوز طی هشت پرواز از اواخر سال 2016 تا به حال، 155 مهاجر افغان به دلایل مختلف از آلمان اخراج شده‌اند.

  پربازدید ترین