• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تصاویر از داخل هوتل انترکانتیننتال عمق فاجعه را نشان می دهند

 تصاویر از داخل هوتل انترکانتیننتال عمق فاجعه را نشان می دهند

گواهان می گویند که در روز حمله دستگاه بازرسی این هوتل از کار افتاده بود و مهاجمان جنگ افزارهای شان را بی آن که بازرسی شوند، داخل هوتل آورده بودند.  
تصویرهایی که از درون هوتل انترکانتیننتال کابل به دست آمده اند، نشان میدهند که بسیاری از اتاق‌های منزل‌های چهارم و پنجم این هوتل سوخته اند.
اسد الله شریفی، عضو مجلس نماینده‌گان که این تصویرها را با تلفون همراهش برداشته است می‌گوید که وی در آن شب در اتاقش نبود، اما حمله کننده‌گان با مواد منفجره دروازه زرهی اتاقش را منفجر ساختند و داخل اتاقش شدند.
از سوی دیگر شماری از نجات یافته‌گان که برای گرفتن کالاهای شان به این هوتل آمده اند، می‌گویند که پول‌های شان را به دست نیاورده اند و اداره هوتل از آنان خواسته است تا پول کرایه اتاق ها را بپردازند.
از حمله بر هوتل انترکانتیننتال سه روز می گذرد، اما هنوزهم به خبرنگاران اجازه داده نمی‌شود که داخل این هوتل بروند، اما تصویرهایی که از داخل این هوتل بیرون شده اند، بسیار تکان دهنده استند.
تصویرهایی که این عضو مجلس با تلفون همراهش برداشته است، نشان میدهند که مهاجمان بیشتر دروازه های اتاق ها را منفجر ساخته اند و کسانی را که در داخل این اتاق ها بودند، به گلوله بستند.
اسدالله شریفی، مجلس نماینده گان بلخ در این باره چنین اظهار داشت:" من در اتاقم نبودم اما دروازه اتاقم را که زره هم بود انفجار دادند به من سوْال است که اینان چطور فهمیده اند که این اتاق مربوط من است و دروازه اش را انفجار دادن."
مسعود یکی از نجات یافته گانی است که با به کارگیری از پرده اتاق خودش را به منزل چهار رسانید، اما همکارش به پایین غلتید، مسعود امروز آمده است تا افزارهایش را بردارد، اما می گوید که پول های  همکار در جایش  نیست.
مسعود محمودی، گواه رویداد گفت:"وقتی که ما تا شدیم در منزل پایین، دیدیم که پیش هرکدام طالب بیگ های پشتکی بود کلش تفنگچه پور بم دستی پور، مرمی پور بود. ای نمیفامم که ای قدر مرمی و بم را از کجا آورده بودند و چگونه داخل هوتل کده بودند."
مسعود می گوید که اداره هوتل پافشاری داشت که از مهمانان پول اتاق های شان را بگیرند.
عبدالرب یوسف زی برادر کسی است که از منزل پنج به پایین غلتید، اکنون آمده است تا افزارهای برادرش را از اتاقش بردارد.
عبدالرب یوسف زی، برادر سعید یوسف زی گفت:"یک دو سه نفر دیدیم که خلاصه خوده آویزان کرده یکش نجات یافت یکش غلطید. نفامیدیم که ای برادر مه است."
گواهان می گویند که در روز حمله دستگاه بازرسی این هوتل از کار افتاده بود و مهاجمان جنگ افزارهای شان را بی آن که بازرسی شوند، داخل هوتل آورده بودند.  
 گواه دیگر رویداد در این باره گفت:"مه دیدم چهار نفر مهاجم به طرف دروازه ورودی لابی حرکت می کنند."
منزل های چهارم و پنجم این هوتل بیشتر ویران شده اند و سوخته اند.
اکنون یک هیئت آمده است تا این رویداد را بررسی کند، مسوولان این هوتل نیز حاضر به گفت و گو در این باره نیستند.

  پربازدید ترین