• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتراض ها علیه اخراج پناهجویان افغانستانی در برابر میدان هوایی دوسلدورف

اعتراض ها علیه اخراج  پناهجویان افغانستانی در برابر میدان هوایی دوسلدورف

گروه 19 نفری از مهاجرین افغانستانی که درخواست پناهندگی شان در آلمان رد شده بود، چهارشنبه از آن کشور اخراج و به افغانستان برگردانده شدند.
سازمان بین المللی مهاجرت گزارش داده است که این گروه همه مردهای جوان اند.
رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که طیارۀ چارتر شدۀ حامل این پناهجویان شام سه شنبه از شهر دوسلدورف آلمان به جانب کابل پرواز کرد.
همزمان با اخراج این 19 نفر، حدود 200 تا 300 نفر که بیشتر آنان افغان‌های مقیم آلمان بودند در نزدیکی میدان هوایی دوسلدورف مظاهره کرده و اعتراض داشتند که افغانستان امن نیست و نباید پناهجویان به آن کشور برگردانده شوند.
آلمان که شماری از کارمندان دیپلماتیک خود را از افغانستان فرا خوانده و به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر آن کشور در سفارت ایالات متحده در کابل اقامت گزیده است، افغانستان را برای پناهجویان اخراج شده، مکان امن می‌پندارد.
از دسامبر 2016 تا کنون حدود 155 پناهجوی افغان از آلمان به افغانستان برگردانده شده است و بر اساس آمار ادارۀ مهاجرت آلمان، بیش از 14 هزار پناهجوی افغان باید از آن کشور اخراج شوند.
مقام‌های آلمانی گفته اند که اکثر افغان‌هایی که از آن کشور اخراج می‌شوند، کسانی اند که مرتکب جرم شده یا هم به دلیل وابستگی آنان به گروه های افراطی، خطرناک پنداشته می‌شوند.

  پربازدید ترین