• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کُردهای سوریه چند منطقه را در عفرین از کنترل نیروهای ترکیه ای خارج کردند

کُردهای سوریه چند منطقه را در عفرین از کنترل نیروهای ترکیه ای خارج کردند

نیروهای کُرد در شمال و شمال غرب عفرین، بر روستای «قرنه»، شهرکهای «الحمام و عمر اوشاغی» و ارتفاع «السیرتیل» مسلط شدند.
امروز چهارشنبه پنجمین روز از زمان آغاز عملیات ارتش ترکیه و تروریستهای ارتش آزاد علیه کُردها در عفرین سوریه موسوم به عملیات «شاخه زیتون» است.
وبگاه خبری «مراسلون» گزارش داد که نیروهای کُرد امروز چند منطقه و ارتفاع راهبردی را که عناصر ارتش آزاد و ترکیه وارد آن شده بودند، از کنترل آنها خارج کرده اند.
این مناطق در شمال و شمال غرب شهر عفرین در استان حلب واقع شده است.
منابع میدانی خبر دادند که نیروهای کُرد روستای «قرنه» واقع در محور «البلبل» در شمال عفرین را از کنترل عناصر ترکیه خارج کرده اند.
به گفته نیروهای دموکراتیک سوریه، در جریان این عملیات 8 نفر از عناصر ترکیه و ارتش آزاد کشته شده اند.
در شمال غرب عفرین نیز نیروهای کُرد بر ارتفاع راهبردی «برصایا» مسلط شدند.
نیروهای ترکیه و ارتش آزاد از مواضع خود در «لواء اسکندرون» به سمت غرب عفرین پیشروی کردند و بر شهرک «الحمام» در جنوب غرب عفرین و ارتفاع «السیرتیل» و شهرک «عمر اوشاغی» در غرب عفرین مسلط شده بودند.
 جنگنده های ترکیه نیز مواضع نیروهای کُرد را در عفرین بمباران می‌کنند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به کشته شدن 7 عنصر ارتش آزاد و دو سرباز ترکیه ای اعتراف کرد.
در همین راستا، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که نزدیک به معارضان است اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ترکیه در عفرین 48 عنصر از ارتش آزاد و نیروهای ترکیه کشته شده اند.
«ریدور خلیل» مسئول بلندپایه گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، تأکید کرد که «پیکارجویان خارجی که در رقه جنگیدند و در دیرالزور نیز می جنگند، تمایل دارند که به عفرین عازم شوند».
خلیل گفت که این پیکارجویان، افراد داوطلب آمریکایی، انگلیسی و آلمانی هستند که هم اکنون در عفرین حضور دارند تا در عملیات مقابله با حملات ترکیه به این منطقه شرکت کنند.

  پربازدید ترین