• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صدور کارت کار اتباع افغانستانی تا پایان دلو/بهمن ماه تمدید شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ایران گفت: صدور کارت کار (پروانه) اتباع افغانستانی در این ولایت تا پایان دلو/بهمن ماه تمدید شد.
محمد تقی آبایی هزاوه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمدید کارت کار (پروانه) اتباع افغانی و عراقی دارای کارت آمایش در قوس/آذرماه امسال در ولایت آغاز و مهلت آن تا اول دلو/بهمن ماه پیش بینی شده بود که، اما به دلیل اینکه شمار زیادی از افاغنه دارنده کارت آمایش 12، هنوز مراجعه نکرده اند، تا پایان دلو/بهمن تعیین شده است.
وی بیان کرد: این طرح بر اساس دستور العمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش 12 و اتباع عراقی دارای کارت آمایش 11 که در سنین 18 تا 60 سال (متولدین 1336 تا 1378) باشند به مرحله اجرا گذاشته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ایران ادامه داد: اگر اتباع افغانستانی برای تمدید این کارت مراجعه نکنند، بر اساس بند ج قانون کار مشمول جریمه می شوند و از ارایه خدمات بیمه تامین اجتماعی و بیمه حوادث به آنان خودداری می شود.
آبایی هزاوه عنوان کرد: هزینه تمدید کارت کار (پروانه) در مدت یک سال 2 میلیون و 587 هزار ریال است و باید توسط اتباع خارجی پرداخت شود.
وی گفت: انتظار است اتباع افغانستانی ای که تاکنون برای تمدید این کارت اقدام نکرده ند، در آخرین مهلت در نظر گرفته شده به محل های تعیین شده در شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان مراجعه و کارت کار خود را دریافت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ایران افزود: بر اساس ماده 181 قانون کار، به کارگیری اتباع خارجی بدون کارت کار، جرم محسوب می شود و متخلفان به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم می شوند.
بیش از 23 هزار اتباع خارجه در استان مرکزی در شهرهای ساوه، دلیجان و اراک ساکن هستند.

  پربازدید ترین