• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افتتاح فدراسیون ورزشهای هوایی افغانستان

افتتاح فدراسیون ورزشهای هوایی افغانستان

فدراسیون ورزشهای هوایی افغانستان در چوکات کمیته ملی المپیک امزور صبح در کمیته ملی المپیک افغانستان افتتاح شد، به گفته مسئولان این فدراسیون رشته هوانوردی حدود 90 ورزشکار دارد و حمایت از این رشته میتواند برای توانمند ساختن نیروهای امنیتی کشور موثر واقع شود.
به گزارش خبرنگار افغان ایرکا از کابل، ورزش هایی هوایی حدود شش سال می شود که در بین جوانان افغانستان علاقه مندانی را جذب کند، ورزشکاران رشته های هوایی هفته ای دو تا سه روز پرواز دارند اما بااین وجود این رشته ورزشی در کمیته ملی المپیک تا امروز به صورت رسمی فعالیت نداشته تا اینکه کمیته ملی المپیک صبح امروز فدراسیونی را برای این رشته مهیج ورزشی افتتاح کرد.
نوید پوپل رئیس فدراسیون هوانوردی کشور در حاشیه افتتاحیه این فدراسیون به خبرنگار استقلال گفت که این رشته ورزشی در تمام کشور علاقه مندان زیادی دارد که به آن مشغول هستند، به گفته پوپل 90 ورزشکار درحال حاضر به صورت حرفه ای به این ورزش میپردازند اما از سویی این ورزش نیاز به صرف هزینه بالا دارد.
باور هوتک سرپرست کمیته ملی المپیک افغانستان در مراسم افتتاحیه فدراسیون ورزشهای هوایی کشور ضمن این که خواهان توجه هرچه بیشتر مسئولین به تمام ورزشهای کشور شد، ورزشهای هوایی را رشته موثر برای کمک به نیروهای امنیتی دانست.
هوتک در صحبت های خود به شدت از دیدگاه تعصب آمیز مسئولین به یک رشته ورزشی و بی توجهی آنان به دیگر رشته ها گلایه داشت.

  پربازدید ترین