• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر دفاع پاکستان: کمپ های مهاجرین افغانستانی تبدیل به مخفیگاه تروریست های شبکه حقانی شده است

وزیر دفاع پاکستان: کمپ های مهاجرین افغانستانی تبدیل به مخفیگاه تروریست های شبکه حقانی شده است

وزیر دفاع پاکستان با اشاره به تبدیل شدن هند و افغانستان به مهره‌های آمریکا علیه پاکستان گفت: خطر حضور تروریست‌های افغانستانی در کمپ‌های مهاجرین این کشور کاملا جدی است.
به نقل از اسلام تایمز، «خرم دستگیر» با اشاره به تحولات اخیر منطقه اعلام کرد با دسیسه آمریکا دولت‌های دهلی نو و کابل تبدیل به مهره‌های واشنگتن علیه اسلام آباد شده‌اند.
وزیر دفاع پاکستان تصریح کرد: دولت هند مانع جدی گسترش امنیت در منطقه است و ما به زودی پاسخی مناسب به اقدامات آنها خواهیم داد.
وی گفت: کمپ‌های مهاجرین افغانستانی تبدیل به محل عبور و مرور و مخفی شدن تروریست‌های شبکه حقانی شده است.
عضو ارشد حزب نواز گفت: خاک ما پناهگاه امن هیچ تروریستی نیست، و  ما برای همکاری با آمریکا قرار دادی امضا نکرده‌ایم.
خرم دستگیر گفت: طی سال گذشته میلادی هند بارها به سوی مرزهای پاکستان تیراندازی کرده و طبق آمارهای رسمی این حملات یک سویه بیش از دو هزار بار انجام شده است.
وی افزود: ما در گذشته با آمریکا تبادل اطلاعات داشتیم ولی به دلیل تنش‌های اخیر این مبادله اطلاعاتی متوقف شده است.
وزیر دفاع پاکستان بیان کرد: ارتباط ما با کشورهای ایران و چین خوب است و با همکاری همسایگان خود در تلاشیم تا امنیت فراگیر را در منطقه حکمفرما کنیم.
طی ماه‌های اخیر تنش میان آمریکا و پاکستان افزایش یافته است و مقامات دهلی‌نو و کابل با تکرار اتهامات ترامپ علیه اسلام آباد تلاش می‌کنند تا به پاکستان فشار وارد کنند.
در حال حاضر حدود سه میلیون مهاجر افغانستانی در خاک پاکستان زندگی می‌کنند و با وجود درخواست مکرر دولت اسلام آباد حاضر به ترک خاک پاکستان نشده‌اند.

  پربازدید ترین