• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت داخله دست داشتن افراد داخلی در حملات اخیر کابل را پذیرفت

وزارت داخله دست داشتن افراد داخلی در حملات اخیر کابل را پذیرفت

وزارت امور داخله می پذیرد که حملات اخیر در پایتخت با همکاری بعضی افراد داخل کشور انجام شده است.
در چند سال اخیر همواره ادعاهای از وجود افراد نفوذی هراس افگنان زیر نام ستون پنجم در داخل کشور به ویژه در دستگاه دولتی بوده است؛ موردی که کمتر به آن پرداخته شده است.
نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله گفت: «با وجود که حملات اخیر در بیرون از کشور طرح ریزی شده و پلان شده اما بدون شک در این جا همکاری با آنان بوده است.»
به باور آگاهان نظامی اگر اراده در نظام  وجود داشته باشد شناسایی افراد نفوذی در درون دولت ناممکن نیست.
جاوید کوهستانی، آگاه نظامی بیان کرد: «اگر دولت خواسته باشد با امکانات که دردست دارد می توانند شناسایی کنند ردیابی کنند و به عدالت بسپارند.»
حمله های پیچیده در بخش های گوناگون از پایتخت پرسش های زیادی را بر انگیخته است که چگونه ممکن است هراس افگنان به قلب پایتخت برسند و از چندین سد امنیتی گذشته و بر ضد نظامیان و غیر نظامیان عملیات کنند.
رمضان بشر دوست، عضو مجلس نمایندگان اضافه نمود: «امکان ندارد. همان طوری که گفته بودند ما مفسدین را مجازات می کنیم، غاصبان را مجازات می کنیم. من به این عقیده هستم که 99 درصد وزرا، وکلا، رهبران جهادی در پلچرخی جایشان را پیدا می کنند.»
حمله های مرگبار اخیر در هوتل انترکانتیننتال، منفجر ساختن امبولانسی در جاده جمهوریت و حمله بر یک بخش فرقه 111 ارتش صد ها کشته و زخمی برجا گذاشت.

  پربازدید ترین